امام جمعه خوی:

آل سعود از مناسک حج برای تضعیف اسلام استفاده می کند

امام جمعه شهرستان خوی گفت: بسی جای تأسف است که الان آل سعود از حرمین شریفین و مناسک حج برای تضعیف اسلام و کمک به ستمگران بهره گیری می کند.
کد خبر: ۹۳۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹ - 29July 2016

آل سعود از مناسک حج برای تضعیف اسلام استفاده می کند

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، حجت الاسلام سیدرضی موسوی در آیین نماز جمعه شهرستان خوی با اشاره به آغاز هفته حج اظهار کرد: همه مسلمانان می دانند که افکار و عقاید آل سعود را استعمار پیر انگلستان پایه ریزی کرد که پیروان مذاهب اسلامی را مشرک می شمارند و در طول تاریخ جنایات بی شماری علیه مسلمانان مرتکب شده اند که قتل عام بیش از یک میلیون مسلمان اعم از عرب و غیر عرب و آوارگی سه میلیون نفر به دست این رژیم ستمگر از آن جمله است.


وی اضافه کرد: شاید سالی نباشد که در مناسک حج عده ای بی گناه کشته نشود و هم اکنون تمامی جنایاتی که تروریست های تکفیری در سوریه، یمن، عراق، بحرین، افغانستان، پاکستان و لبنان مرتکب می شوند، همه با هدایت و پشتیبانی آل سعود صورت می گیرد.


حجت الاسلام شکوری در ادامه با اشاره به حوادث و اتفاقات تلخ روزمره در کشورهای اسلامی و کشته شدن هر روزه دهها مسلمان بی گناه به ویژه کودکان و زنان گفت: کشورهای استکباری به سرکردگی آمریکا و عوامل منطقه ای خود از همه ابزارهای در اختیار علیه مسلمانان استفاده می کنند.


وی حاکمان وابسته کشورهای اسلامی، روشنفکران لائیک در جهان اسلام، سازمان ملل و سایر مجامع بین المللی، جریان ها و گروه های تروریستی و تکفیری، جاسوسان فعال در کشورهای اسلامی و تمامی رسانه های تحت اختیار در جهان را از جمله عوامل تحت اختیار جهان استکبار علیه جوامع اسلامی عنوان کرد.


وی با اشاره به اهداف شوم استکبار از این ستمگری ها و خدشه دار کردن چهره دین مقدس اسلام، جلوگیری از وحدت و انسجام مسلمانان، گسترش دادن اختلافات قومی و مذهبی، حراست از امنیت رژیم اشغالگر قدس، جلوگیری از نفوذ فرهنگ انقلابی تشیع، مقابله با جریان بیداری اسلامی، غارت کردن ثروت و ذخایر مسلمانان و تحریک افکار بین المللی علیه مسلمانان را از جمله این اهداف برشمرد.


حجت الاسلام شکوری همچنین گفت: عصر حیات حضرت امام جعفر صادق(ع) زمان جنبش فرهنگی و فکری جهان اسلامی بود.


وی با تسلیت سالروز شهادت امام صادق(ع) و بیان فرازهایی از زندگی آن امام همام اظهار کرد: پس از زمان رسول خدا(ص) دیگر چنین فرصتی پیش نیامده بود تا معارف اصیل اسلامی ترویج شود.


وی افزود: عصر امامت 34 ساله امام صادق(ع) از جمله دوران های سخت امامت بود و آن بزرگوار با پنج نفر از خلفای اموی و 2 نفر از خلفای عباسی معاصر بودند که در نهایت با توطئه و جنایت منصور دوانیقی به شهادت رسیدند.


خطیب جمعه خوی با اشاره به اول ذی القعده روز میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختران و آغاز هفته کرامت گفت: آن بزرگوار در بندگی خداوند، ولایت مداری، پاسداری از عفت، وفاداری و حراست از حجاب و حیا و دوری جستن از گناه و آلودگی بهترین الگو برای دختران مسلمان جوان است.


نماز جمعه شهرستان خوی با حضور هزاران نفر از مردم مومن و عاشق اهل بیت(ع) در مصلای امام خمینی(ره) این شهرستان اقامه شد.
منبع:ایرنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار