امام جمعه موقت نکا:

آل سعود با دعوت نکردن ایران برای حج جانشین شیطان شد

امام جمعه موقت نکا گفت: هفته حج را در پیش داریم و انتظار داشتیم آل‌سعود مردم ایران را برای حج دعوت کند که این کار را انجام ندادند و کار زشتی مرتکب و جانشین شیطان شدند.
کد خبر: ۹۳۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹ - 29July 2016

آل سعود با دعوت نکردن ایران برای حج جانشین شیطان شد

به گزارش دفاع پرس از مازندران، حجت الاسلام محمد صادق محمدی لائینی، امام جمعه موقت نکا امروز در خطبههای نماز جمعه شهرستان نکا، اظهار کرد: هفته حج را در پیش داریم و انتظار داشتیم آل سعود مردم ایران را برای حج دعوت کند که این کار را انجام ندادند و کار زشتی مرتکب و جانشین شیطان شدند.

وی افزود: آل سعود در این جریان، مرتکب سه گناه و اشتباه بزرگ شد که با توجه به اینکه خداوند حرم را حرم امن قرار داد؛ آلسعود آن را ناامن و محل قتل، غارت و هتک حرمت کرده و مرگ را به میهمانان خدا هدیه دادند و جواب درستی ارائه نکردند.

امام جمعه موقت نکا گفت: در دومین مسأله هم خداوند فرمود که حرم برای همه مسلمانان مساوی است اما آلسعود راه خدا را بستند و اجازه ورود به زائران خدا ندادند، گناه کردند و کافر شدند و همچنین متولیان و کلیدداران امامزادگان، مساجد، اماکن متبرکه و حرم امن الهی باید انسانهای شایسته، خدا ترس، متقی و پاک باشند که آلسعود به حکم الهی عمل نکرد و هیچ وقت نمی تواند متولی حرم باشند و شایسته متولی بودن حرم و اداره امور حرمین شریفین را ندارند.

وی با تسلیت شهادت امام صادق(ع) یادآور شد: این امام بزرگوار 34 سال امامت کردند و در 65 سالگی به شهادت رسیدند که شیخ الائمه نام گرفتند و در عصر هشت خلیفه زندگی کردند که دارای سه حرکت بود که حرکت فرهنگی و تربیت شاگردان بسیار که چند هزار شاگرد تربیت کردند و رفع بدعتها و شبهات از جمله حرکتهای مهم امام صادق(ع) بود.

آیت الله محمدیلایینی افزود: همه ما مسلمانان شیعه و سنی هرچه داریم از امام صادق(ع) است و اهل سنت هم هرچه دارند از این امام و از ابوحنیفه بود که دوسال شاگرد این امام همام بود و همه ما شاگرد امام صادق(ع) هستیم.

وی با بیان اینکه احیای فرهنگ عاشورایی از دیگر حرکتهای امام صادق(ع) بود، یادآور شد: این امام تأکید گریه بر اهل بیت(ع)داشتند چرا که گریه یک عمل عبادی ـ سیاسی و تاسی از فرهنگ ائمه است که تاسوعا و عاشورا زنده نگه میدارد و همچنین احیای امر انتظار از دیگر حرکتهای این امام بود.

خطیب جمعه نکا همچنین با اشاره به اینکه عظمت ما در گرو دوستی و محبت با اهل بیت(ع) است، بیان کرد: دوستی ائمه اطهار بسیار ارزشمند است که باید ارادت، خدمت و محبت اهل بیت در دل ما همواره جاری و ساری باشد تا در قیامت نیز از دوستی آنان بهرهمند شویم.

آیت الله محمدیلایینی در ادامه با بزرگداشت روز اهدای خون گفت: اهدای خون، بهترین هدیه به همنوعان است که موجب احیای جان به فرد میشود و مهمتر از هر چیزی است که جان به افراد بخشیده میشود.

وی با تبریک ولادت حضرت معصومه(ع) و روز دختر بیان کرد: هدیه پدر و مادر به دختر مادیات و مایحتاج نیست و بهترین هدیه، تربیت صحیح دختران براساس ضوابط و معیارهای دینی، اسلامی، تضمین آخرت و تربیت به آداب اسلامی است و اگر رابطه پدر و مادر و فرزندان براساس محبت و مهربانی باشد دنیا آباد میشود.

امام جمعه موقت نکا گفت: هفته و روز جهانی شیر مادر را نیز در پیش داریم که هیچ ماده دیگری جایگزین شیر مادر نیست و لذا مادران نباید به این دلیل و بهانه اینکه بدنشان خراب میشود، موی سر سفید شد و پیر میشوند از شیر دادن خودداری کنند و بدانند فرزندان با غذای فست فودی و فضای مجازی و این مسائل، انسانهای دست دوم هستند.

آیت الله محمدیلائینی در پایان با گرامیداشت 5 مردادماه سالروز اقامه نخستین نماز جمعه کشور گفت: از حضور همه نمازگزاران در نماز جمعه قدردانی میکنیم و با سفارش خودم و نمازگزاران به تقوای الهی، باید بدانیم تقوا، مسأله مهمی است که باید عارف به حلال و حرام بودن و عامل به دستورات دین را با تقوای الهی در خود تقویت کنیم تا رستگار شویم.

نظر شما
پربیننده ها