وزیر بهداشت در یادواره شهدای هویزه و 43 شهید جهادگر سبزوار:

شهدا رفتند تا ابعاد اجتماعی و اخلاقی آرمان‌ها زنده بماند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سنگرسازان بی سنگر نقش مهمی در دوران دفاع مقدس بر عهده داشتند و در کنار رزمندگان اسلام شهدای فراوانی را تقدیم انقلاب کردند که امروز هم به برکت خون پاک آنان مسیر سازندگی و توسعه کشور توسط همرزمان ایشان همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۹۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۰ - 11January 2014

شهدا رفتند تا ابعاد اجتماعی و اخلاقی آرمان‌ها زنده بماند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، سی و سومین یادواره شهدای هویزه و 43 شهید جهادگر سبزوار به همت جهاد کشاورزی سبزوار و همکاری چند نهاد فرهنگی در سالن شهدای هویزه این شهرستان برگزار شد.

در یادواره شهدای هویزه و 43 شهید جهادگر سبزوار، جمع کثیری از خانواده معظم شهدا، ایثارگران، همرزمان شهدای هویزه و مقامات و مسئولان محلی از جمله آیت الله عالمی نماینده مجلس خبرگان رهبری، سید حسن قاضیزاده هاشمی وزیر بهداشت، نمایندگان مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و فرماندار شهرستان حضور داشتند.

سید حسن قاضیزاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی سخنانی در این مراسم با تشریح جایگاه شهادت در فرهنگ اسلامی گفت: شهدا رفتند تا ابعاد اجتماعی و اخلاقی آرمانها زنده بماند.

وی افزود: مردم سبزوار در برهههای مختلف از جمله دفاع مقدس با اهدای شهدای زیادی به نظام و انقلاب، دین خود را به کشور و انقلاب ادا کردند.

قاضی زاده که خود یکی از جهادگران خراسان و از بنیانگذاران جهادسازندگی خراسان بشمار میرود در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جهادگران جهاد سازندگی بعنوان سنگرسازان بی سنگر نقش مهمی در دوران دفاع مقدس بر عهده داشتند و در کنار رزمندگان اسلام شهدای فراوانی را تقدیم انقلاب کردند که امروز هم به برکت خون پاک آنان مسیر سازندگی و توسعه کشور توسط همرزمان ایشان همچنان ادامه دارد.

در ادامه این یادواره، امانپور، مسئول وقت پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد کشاورزی در دوران دفاع مقدس از شهدای جهادگر بعنوان طلایهداران عشق و معرفت یاد کرد و افزود: عزت امروز ما مدیون و مرهون شهداست.
 
وی افزود: شهدا، فقر و بیکاری، تهاجم فرهنگی و دیگر چالشهای پیش روی امروز را نمیپسندند و باید همه با هم همچون جهادگران هویزه و شهدای عالی مقام دوران دفاع مقدس بر مشکلات فائق آئیم و عزت و اقتدار خودمان را به اوج برسانیم تا از این رهگذر جامعه ای الگو در جهان باشیم و این به برکت خون شهدا و پیروی از ولایت امکان پذیر خواهد بود.
 
لازم به ذکر است از برنامههای جنبی این یادواره میتوان به پخش مستند مهندسی و پشتیبانی جنگ و جهاد و اجرای دو نمایش کوتاه عاشورایی با موضوع شهید و شهادت و حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در منزل شهید محمد فاضل، از بنیانگذاران جهاد سازندگی سبزوار اشاره کرد. شهید فاضل به همراه شهیدان حسن فتاحی ثانی، مجید مهدوی، سید مصطفی مختاری و مجید کریمی از شهرستان سبزوار عازم جبهه شده و در کربلای هویزه به فیض شهادت نائل شدند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار