گزارش دفاع پرس از حاشیه‌های مراسم تشییع شهدای گمنام؛

وداع با اسطوره‌ها

در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) پیکر مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس در بوستان نیلوفر آبی مشهد به خاک سپره شدند.
کد خبر: ۹۳۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸ - 31July 2016

وداع با اسطوره‌ها

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، آفتاب کم کم غروب میکرد و میرفت که شام غریبان حضرت صادق(ع) فرا برسد. در چنین حال و هوایی جمعی در بوستان نیلوفر آبی منتظر میهمانانی آسمانی بودند. میهمانانی که گمنامی بر تارک جبینشان میدرخشید و میآمدند تا یکی دیگر از محلات مشهدالرضا را از عطر و نور خود مدهوش و مصفا کنند.

آری؛ اینان فرزندان معنوی روح خدا بودند که در روزگار غربت فضیلتها بهسان یاران آخرالزمانی سیدالشهدا(ع) به ندای «هل من ناصر ینصرنی» امام خویش لبیک گفتند و با یقین به اینکه در راهی که قدم گذاشتند برگشتی نیست، در بیابانهای تفتیده جنوب در کربلای بدر و والفجر8، در کنار دجله به امام عشق اقتدا کردند، زیر بار ذلت نرفتند، در مقابل جبهه استکبار ایستادند و جاودانه شدند.

جاذبه جاودانگی آنها امروز بعد از گذشت 32 سال از پایمردیشان، جوانان و نوجوانان مشهدی که آن روزها را درک نکردند به محل تدفین کشانده بود و کودکان و خردسالانی که آیندهساز این مملکت هستند آمده بودند تا الگوهای خود را بشناسند و با اسطورههای تاریخ کشورمان آشنا شوند و بزرگترها هم آمده بودند تا خاطرات روزهای دفاع مقدس برایشان زنده شود و با آرمانهایی که بهترینهای این کشور جانشان را فدا کردند تجدید میثاق کنند.

آئین تشییع و خاکسپاری دو شهید گمنام 17 و 19 ساله که در جزیره مجنون و جزیره امالرصاص به شهادت رسیدند، در عصر غمانگیز سالروز شهادت پیشوای شیعیان از مسجد چهارده معصوم منطقه قاسمآباد مشهد مقدس با حضور عزاداران شهادت امام صادق(ع) آغاز شد و تشییعکنندگان پیکر مطهر شهدا را تا پارک نیلوفر آبی، آرامگاه ابدیشان بدرقه کردند.

همزمان با مراسم تدفین، رایحه خوش حرم سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله ­الحسین(ع) با ورود پرچم گنبد مطهرش به جلسه معنویتی خاص بخشید. همچنین اسلام میرزایی از مداحان کشورمان که خود فرزند شهید است با قرائت اشعاری در رثای شهدا و ذکر مصیبت سید و سالار شهیدان حال و هوای خاصی به مراسم داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار