گذری بر زندگی شهید منصور عابدی:

شهیدی که پاسداراسلام بودن را کار سهل و آسان نمی‌دانست + تصاویر

شهید منصور عابدی در نوشته‌هایش آورده است: " به این نتیجه رسیدم که پاسداراسلام بودن کارسهل وآسان و بی رنجی نیست که دراین معامله می بایدصادق بود"
کد خبر: ۹۳۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۵ - 04August 2016

شهیدی که پاسداراسلام بودن را کار سهل و آسان نمی‌دانست + تصاویر

به گزارش دفاع پرس از یزد، سردار شهید منصورعابدی، از نیروهای سپاه و از بنیان گذاران تیپ 18 الغدیر یزد است که در عملیات نصر 7 پس از گذاراندن مسئولیتهای مختلف به مقام والای شهادت نائل آمد.

به بهانه سالروز شهادت وی به مرور زندگی نامهاش میپردازیم.

منصور فرزند عبّاس در آبان ماه سال 1338 در یزد متولد شد. وی تحصیلات دوره ابتدایی را در دبستان شاهولی سپری کرد. آنگاه در مدرسه نمونه به تحصیل مشغول شد و مدرک دیپلم علوم تجربی را از دبیرستان ایرانشهر گرفت.

در دوران انقلاب با شرکت در راهپیماییها به مبارزه علیه رژیم پهلوی پرداخت و مجروح شد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در 9 اسفند 1359شمسی به عضویّت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و در جبههها حضور یافت و درعملیّاتهای متعدّدی شرکت کرد و شیمیایی شد. او از بنیانگذاران تیپ 18 الغدیربود.

مسؤولیّتها:

محقق و مصاحبه گر درقسمت پذیرش نیروی مقاومت بسیج یزد

 مسؤول تیم تحقیقات واحد پرسنلی بسیج یزد؛ فرمانده دسته پیاده گردان تیپ کربلا

جانشین مسؤول پذیرش بسیج یزد

مسؤول واحدپرسنلی تیپ 18الغدیر یزد

مسؤول واحد پرسنلی نیروی مقاومت بسیج یزد و فرمانده گردان ادوات تیپ 18الغدیر

عابدی درعملیّات نصر7 به سبب اصابت ترکش به گردن به شهادت رسید و در گلزار شهدای خلدبرین یزد به خاک سپرده شد. از وی فرزندی به نام محمّد به یادگارمانده است.

درنوشتههای او آمده است:

"به این نتیجه رسیدم که پاسداراسلام بودن کارسهل وآسان و بیرنجی نیست که این معامله میباید صادق بود."اِنَّ اللهَ اشتَری مِنَ المُؤمِنینَ اَنفُسَهُم وَاَموالَهُم بِاَنّ لَهُم الجَنَه " (توبه/111)

اگرغلّ وغش درکارت رخ بنماید ، خسران را نصیب خود کرده ای؛ درصورتی که این حرکت وجهش طوری صورت پذیرد که کس دیگری و رضای دیگری را به جزخدا در اهداف خود گنجانده باشی، بدان که به ضرر بزرگ رسیده ای واینجاست که خدا انسان را دائماً درخسران می داند ، مگرمؤمنان را.

گزیده ای ازوصیّت نامه:

وصیّتی که به یرادران رزمنده ، علی الخصوص پرسنل تیپ الغدیر دارم اینست که هرچه کردند، یاد خدا را فراموش نکنند. همیشه با توکّل و ذکرخدا وظایف محوّله را انجام دهند و کاری کنند که امام زمان(عج)ازآن ها راضی وخشنود باشد ، انشاءالله...

امام هشتم علی بن موسی الرّضا(ع)می فرمایند:

 ایمان برچهارپایه استواراست : توکّل برخدا ، تفویض و واگذاری به خدا، تسلیم امر و فرمان خدا بودن و خشنودی به خواست خدا ؛ بنابراین توکّل به خدا داشته باشید  و هرگز نهراسید و بیم وترس ازشرارت های اجانب و شیطان ها به خود راه ندهید و همیشه خدا را وکیل خود بدانید و توکّل به او بکنید و مبارزه را با شور و حال بیشتر ادامه بدهید تا رفع فتنه درعالم. "وَقاتَلوهُم حَتّی لاتَکُون فِتنَـه" و قیام مهدی موعود(عج) و شما به پاخیزید و کارهای خودتان را به خدا واگذارید که او قادرمتعال است و مطیع و تسلیم اوامر او باشیم که خود هیچیم بدون او، و همه چیزیم با او، و بالاخره راضی باشیم به رضای او...


نظر شما
پربیننده ها