روایت مجاهدت یک طلبه

طلبه شهید ابوالفضل خویینی در دوران انقلاب و دفاع مقدس حضور جدی داشت و سرانجام در 16 دی سال 59 در میمک به شهادت رسید.
کد خبر: ۹۳۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۲ - 02August 2016

روایت مجاهدت یک طلبه

به گزارش دفاع پرس از قزوین، طلبه شهید ابوالفضل خویینی فرزند رضا در هشتم آذرماه سال 1333 در محله دارالشفای قزوین به دنیا آمد و در خانوادهای مؤمن و مذهبی پرورش یافت.

او به تحصیلات خود تا اخذ دیپلم ادامه داد و سپس برای شناخت بیشتر اسلام در مدارس علمیه سردار، شیخالاسلام و مدتی نیز در حوزه علمیه قم به کسب علوم دینی پرداخت.

ابوالفضل علاقه فراوانی به امام(ره) داشت و همیشه بیان میکرد که وجود رهبر در این زمان بسیار با ارزش و سودمند است و ما سخت به ایشان نیازمندیم.

از آغاز انقلاب، همیشه در صدد بود که به حرکتها و فعالیتهایش علیه رژیم شاه نظم دهد و چندین بار در حال تکثیر و پخش نوار و اعلامیههای حضرت امام(ره) در منزل دوستان دستگیر شد.

با شروع جنگ تحمیلی در شهرستان ایرانشهر به عضویت سپاه پاسداران در آمد و در شانزدهم دی ماه سال 1359 به منطقه عملیاتی جنوب اعزام شد. او سرانجام در روز بیست وهشتم دی ماه سال 1359 پس از تصرف تپههای میمک و برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران بر فراز تپه، بر اثر اصابت خمپاره به همراه جمعی دیگر از همرزمان ملکوتی شد.

وی در بخشی از وصیتنامهاش مینویسد:

وحدت خودتان را از دست ندهید؛ چون واقعا این وحدت کلمه است که در دل نیروهای دشمن و در دل ابرقدرتهای پوسیده شرق وغرب رعب و وحشت انداخته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار