کلاهبرداران در کمین دارندگان فیش حج تمتع

دارندگان فیش حج تمتع امسال مراقب دام کلاهبرداران به اسم اعزام آزاد باشند.
کد خبر: ۹۳۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶ - 01August 2016

کلاهبرداران در کمین دارندگان فیش حج تمتع

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس،مدیر کل حج و زیارت استان اصفهان گفت: با توجه به ضرورت صدور ویزای الکترونیکی برای حج تمتع بر خلاف سال های گذشته امسال امکان اعزام زائران ایرانی از طریق کشور ثالث هم به عربستان وجود ندارد و به همین دلیل دارندگان فیش حج تمتع امسال مراقب دام کلاهبرداران به اسم اعزام ازاد باشند.

غلامعلی زاهدی با اشاره به مسائل امنیتی نسبت به عدم صدور ویزا و امکان اعزام زائران ایرانی به مراسم حج امسال اشاره کرد و افزود: بر اساس اخرین تحولات ویزای الکترونیکی به صورت مستقیم از کشور مبدا به کشور مقصد صادر می شود و اعزام به صورت آزاد یا هر طریق دیگری امکان پذیر نیست و قطعا مشکلات زیادی را برای افراد به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: آمار دارندگان فیش حج تمتع و عمره اصفهانی و همچنین آمار انصراف دهندگان بعد از لغو اعزام زائران ایرانی در اختیار بانک های عامل قرار دارد .

گفتنی است در پی انتشار اخباری مبنی بر امکان اعزام حجاج ایرانی به صورت آزاد و یا از طریق کشور ثالث به حج تمتع، رئیس سازمان حج و زیارت نسبت به ادعای اعزام بهصورت آزاد و کلاهبرداری برخی شیادان هشدار داد.

سعید اوحدی درباره واگذاری سهمیه حج جمهوری اسلامی ایران به سایر کشورهای حاضر در مراسم حج تمتع هم تاکید کرد: سهمیه حج همه ساله از سوی سازمان همکاری کشورهای اسلامی و بنا بر جمعیت کشور مبدا در نظر گرفته میشود و سهمیه زائران ایرانی نیز با وجود کارشکنیهای امسال عربستان همچنان برقرار خواهد بود.

وی افزود: بنابراین و با توجه به تعیین سهمیه در نظر گرفته شده برای هر کشور، عربستان دیگر نمیتواند حق زائران ایرانی را به کشور دیگری واگذار کند و ما نیز رایزنیهای خود را برای حج سال آینده در زمان مقتضی انجام خواهیم داد.

رئیس سازمان حج و زیارت درباره برخی شایعات مبنی بر اینکه کاروانهایی بهصورت آزاد اقدام به اعزام زائران برای حج خواهند کرد، گفت: این پیامکهای مطرح شده کذب محض و دروغپردازی برای کلاهبرداری و عوام فریبی است و برخی از شیادان به دنبال سوءاستفاده کردن از احساسات پاک دینی مردم هستند و مردم باید مراقب باشند تا در دام افراد سودجو و منفعتطلب به نام کاروانهای اعزام آزاد به حج تمتع نیفتند چرا که این افراد نمیتوانند ایرانیها را به عربستان اعزام کنند و دولت سعودی نیز هیچ تعهدی بابت تامین امنیت نداده است.

همچنین حتی خدمات کنسولی نیز برای زائران ایرانی برقرار نیست و در صورت بروز هرگونه مشکل برای ایرانیان در عربستان، هیچگونه خدمات کنسولی وجود ندارد که تمامی این دلایل حکایت از آن دارد که علاقمندان به این سفر باید از عزیمت به هر طریق و یا از سایر کشورها به عربستان خودداری کنند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار