اختصاصی دفاع پرس؛

خداحافظی به سبک شهدا + فیلم

فرزند شهید مدافع حرم "محمدرضا جبلی" آخرین فیلم به ثبت رسیده قبل از اعزام پدرش به سوریه، که در حال بازگشت از گلزار شهداست را در اختیار خبرگزاری دفاع مقدس قرار داد.
کد خبر: ۹۳۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲ - 02August 2016

خداحافظی به سبک شهدا + فیلم

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، محمدرضا جبلی از کارمندان وزارت صنعت، معدن و تجارت در 16 اسفند ماه 94 داوطلبانه به سوریه اعزام شد. 12 فروردین ماه سال جاری با خانواده تماس گرفت و برای آخرین بار با آنها خداحافظی کرد.

دو روز بعد در سوریه توسط نیروهای تکفیری وهابی، از ناحیه پهلو مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید. از این شهید بزرگوار سه فرزند دختر به نامهای فاطمه 18 ساله، زینب 8 ساله و خدیجه 15 ماهه به یادگار مانده است.

فرماندهاش شهادت وی را اینگونه روایت کرد «روز 13 فروردین ماه درگیری شدیدی در خانطومان رخ میدهد. چندین بار به او میگویم عقب بماند؛ ولی محمدرضا وارد درگیری میشود. زمانی که مطلع میشوند وارد درگیری شده، در شب به دنبالش میروند و او را مجروح در یک خانه پیدا میکنند. خون زیادی از او رفته بود. وقتی به بیمارستان میرسند دیگر دیر شده بود و او شهید میشود».

همسر شهید در گفتوگو با خبرنگار ما درباره اشتیاق شهید جبلی به جهاد میگوید: همسرم میگفت «برای جهاد نباید منتظر اجازه بود. الان که داوطلبانه میرویم اجر دارد اگر آقا حکم جهاد بدهند آن زمان وظیفه است».

روز 18 فروردین 95 خانواده و بستگان شهید با پیکر شهید خود در معراج شهدای تهران وداع کردند و فردای آن روز پیکر مطهر شهید جبلی از مقابل درب منزلش تشییع و سپس در قطعه 50 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شد.

فرزند شهید مدافع حرم "محمدرضا جبلی" آخرین فیلم به ثبت رسیده از این شهید والامقام که مربوط به قبل از اعزامش به سوریه است را و در اختیار خبرگزاری دفاع مقدس قرار داد و در توضیح آن گفت: روز قبل از اعزام پدرم، برای وداع با شهدا به همراه خانواده به گلزار شهدای بهشت زهرا(س) رفتیم.

در ویدئوی زیر شهید جبلی را در حال بازگشت از گلزار شهدا مشاهده میکنید.

انتهای پیام/ 131

{$sepehr_old_video_93996}
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار