لیبی خبر داد:

حملات هوایی آمریکا به مواضع داعش در شهر سرت

رئیس شورای ریاست جمهوری لیبی از حملات هوای آمریکا به مواضع گروهک تروریستی داعش در شهر سرت خبر داده است.
کد خبر: ۹۴۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۳ - 01August 2016

حملات هوایی آمریکا به مواضع داعش در شهر سرت

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، رئیس شورای ریاست جمهوری لیبی از حملات هوای آمریکا به مواضع گروهک تروریستی داعش در شهر سرت خبر داده است.

این درحالی است که محمد سیاله وزیر امورخارجه دولت وفاق ملی لیبی، پیشتر هرگونه درخواست شورای ریاست جمهوری یا دولت وفاق ملی مبنی بر دخالت نظامی عربی یا بین المللی در لیبی را رد کرد.

در آخرین تحولات میدانی سرت، نیروهای لیبی روز جمعه به تلاش جدیدی برای پس گرفتن اراضی تحت تصرف تروریست های داعش در مرکز سرت سنگرگاه سابق خود در افریقای شمالی دست زدند.

حدود سه ماه پس از شروع عملیاتی برای بازپس گیری این شهر ، گردانهای عمدتا متشکل از رزمندگان مصراته یک شهر مجاور دست به نبردهای خیابانی پراکنده در مناطق مسکونی زدند، جایی که شبه نظامیان داعش در حال استفاده از تک تیراندازان ، مین و مواد منفجره مخفی برای دفاع از خود هستند.

لیبی از زمان سقوط حکومت معمر قذافی دیکتاتور معدوم این کشور در سال 2011 دستخوش ناآرامی است.

گروه تروریستی داعش بخشی از قلمروی لیبی در شهر سرت زادگاه قذافی واقع در 450 کیلومتری شرق طرابلس را از نوامبر سال 2014 در اشغال دارد. داعش درصدد اشغال مناطق نفت خیز این کشور و در اختیار گرفتن قدرت نظامی در این کشور است.

نیروهای وابسته به دولت وفاق ملی از ماه می گذشته (اردیبهشت/خرداد) عملیات گسترده نظامی در شهر سرت را برای باز پس گیری آن از تروریست های داعش آغاز کردند و تا کنون تدوام داشته است.

منبع: اسکای نیوز عربی

نظر شما
پربیننده ها