از سوی انتشارات روایت فتح؛

دو کتاب تازه از مجموعه نیمه پنهان ماه منتشر شد

دو کتاب تازه از مجموعه «نیمه پنهان ماه» با موضوع زندگی شهیدان آبنیکی و صبوری منتشر شد.
کد خبر: ۹۴۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷ - 02August 2016

دو کتاب تازه از مجموعه نیمه پنهان ماه منتشر شد

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، انتشارات موسسه روایت فتح دو کتاب تازه از مجموعه «نیمه پنهان» را با موضوع  روایت از زندگی شهیدان  آبنیکی وصبوری منتشر کرد.

«آبنیکی به روایت همسر شهید» به قلم مهدیه داوودی تالیف شده و شرحی است کوتاه از نزدگی شهید محمد آبنیکی از زبان همسر وی.

در بخشی از این کتاب آمده است: اذان صبح بود. آقا محمد خودش جانمازش را پهن کرد. چادر نمازم را انداختم روی سرم. آمد جلو، صورتش را با گوشه چادرم خشک کرد. من نگاهش میکردم. یک آن خواستم بگویم نرو! بمان! اما نگفتم. خم شد، پاهایم را بوسید. بلندش کردم از روی زمین. خواستم بگویم نرو! اما نگفتم. گفت: حلالم کن! منو ببخش...

قلبم داشت میترکید. داشتم له میشدم. داشتم میسوختم. وقتی گفت: یه چیزی ازت میخوام، میخوام تا رفتن من دیگه تو چشام نگاه نکنی! قول بده.

کتاب «صبوری به روایت همسر شهید» نیز شرحی است مختصر از زندگی شهید محمد صبوری که توسط لعیا رزاق زاده گردآوری و منتشر شده است.

در بخشی از این کتاب میخوانیم: توی جیبم یک دفترچه تلفن داشتم. که پر از شماره تلفن بود. اگر دست اینها میافتاد، کلی آدم گرفتار میشدند. دستم را از آستین چادر بردم داخل. چادرهایی که ما آن موقع سر میکردیم، آستین داشت. از سر آرنج چادرهایی معمولی یک حلقه جدا میکردیم و دو آستین اضافه بهش میدوختیم. شبیه همین چادر ملیهای الان؛ ولی به همان گشادی چادرهای معمولی.

دفترچه را از جیبم در آوردم، طوری که مامور بالای سرمان متوجه نشود، یک صفحهاش را ریز کردم و از لای درزهای کف چوبی ماشین بیرون ریختم ... یک لحظه از توی سوراخ چادر برزنتی ماشین دیدم، پشت سرمان این خرده کاغذها را جمع میکنند. ماشین ما را در محاصره چند ماشین میبردند. به سرم زد که کاغذها را بخورم. روزه بودم. نزدیک ماه رمضان بود. با خودم گفتم فوقش روزه خواری عمد حساب میشود و شصت روز روزه میگیرم. بهتر از آن است که شصت نفر آدم دستگیر شوند. «اللهم لک صمت» را خواندم و روزهام را شکستم.

کتاب «آبنیکی به روایت همسر شهید» با قیمت۳۵۰۰ تومان و کتاب «صبوری به روایت همسر شهید» با قیمت۸۵۰۰ تومان از سوی موسسه روایت فتح منتشر شده است.

منبع: مهر

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار