استقبال کم‌نظیر دانشگاهیان از سفر عتبات

قرار بود در پانزدهمین اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات، ۱۳ هزار نفر شرکت کنند اما با استقبال دانشگاهیان این ظرفیت افزایش یافت و به عدد ۱۷هزار نفر رسید. در مجموع ۹۳ هزار نفر در سایت «لبیک» ثبت‌نام کردند.
کد خبر: ۹۴۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸ - 02August 2016

استقبال کم‌نظیر دانشگاهیان از سفر عتبات

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، حجتالاسلام محمدرضا فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در نشستی خبری که یکروز پیش از آغاز ثبتنامها برگزار شد، از افزایش سهمیه اعزام دانشجویان خبر داد. او گفت که در دوره جدید 13 هزار نفر از دانشگاهیان به عتبات عالیات سفر میکنند.

مهلت ثبتنام عتبات دانشگاهیان فقط یکبار و آنهم به مدت دو روز تمدید شد. پس از آن در تاریخ معین، نتیجه قرعه کشی اعلام شد و 13 هزار نفر بعنوان زائر اصلی و درصدی نیز بعنوان ذخیره اعلام شدند. در این دوره نیز با هماهنگی بانک ملت، وام یک میلیون تومانی برای زائران زمینی و یک میلیون و 500هزار تومانی برای زائران هوایی در نظر گفته شد.

چند روز بعد رئیس ستاد عمره و عتبات با یک خبر خوش به جمع دانشجویان آمد و از افزایش سهمیه اعزامها به 17 هزار نفر خبر داد. فقیهی با اعلام این خبر از یک استقبال بینظیر سخن گفت. او گفت که در این دوره 93هزار نفر از دانشگاهیان برای سفر به عتبات ثبتنام کردهاند. این یعنی برای هر صندلی از اتوبوسها و هواپیماهای پانزدهمین اعزامِ دانشگاهیان، تقریبا 6نفر انتظار کشیدند و چشم به نتیجه قرعهکشی دوختند. با افزایش ظرفیتها بازهم 76 هزار نفر از این سفر بازماندند.

10 روز است که اعزام دانشگاهیان به عتبات آغاز شده است. اول مرداد اولین گروه از دانشجویان ایرانی وارد کاظمین شد.قرار است هر روز 2 کاروان به صورت هوایی و یک کاروان به صورت زمینی وارد عراق شوند. عملیات اعزامِ ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان تا هشتم آبان ادامه خواهد داشت. کارشناسان فرهنگی و دینی این سفر را یکی از موثرترین برنامههای فرهنگی برای تحول معنوی و روحی جوانان دانستهاند.

منبع:تسنیم

نظر شما
پربیننده ها