آیت‌الله مکارم شیرازی:

حجاب از یک مبحث شرعی به مسئله‌ای سیاسی مبدل شده است

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: امروز موضوع حجاب از یک مبحث شرعی به یک مسئله سیاسی مهم مبدل شده است.
کد خبر: ۹۴۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۸ - 02August 2016

حجاب از یک مبحث شرعی به مسئله‌ای سیاسی مبدل شده است

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «آیتالله مکارم شیرازی»، در دیدار با استاندار خراسان رضوی، با اشاره به موج اسلام هراسی و شیعه ستیزی دشمنان، انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام را فرصت بی نظیری برای مقابله با این توطئه ی استکبار توصیف کرد و اظهار داشت: باید از تمامی ظرفیتها در این حوزه، برای نشر معارف اهل بیت(ع) و پیامبر عظیمالشان اسلام(ص) بهرهبرداری لازم صورت پذیرد.

این مرجع عالیقدر، به تبلیغات مسموم دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران نیز اشاره کرد و گفت: باید از این فرصت برای تقویت همبستگی جهان اسلام استفاده کنیم.

آیتالله مکارمشیرازی در بخش دیگری از سخنانش، توجه به مباحث فرهنگی و مقوله عفاف و حجاب را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: این مهم در مشهد مقدس و در جوار مضجع شریف رضوی از اهمیت ویژهای برخوردار است. امروز موضوع حجاب از یک مبحث فرعی و شرعی به یک مسئله سیاسی مهم تبدیل شده است که باید با هوشیاری کامل با آن برخورد شود.

این مرجع عالیقدر به موضوع ساخت و سازها در بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی نیز اشاره کرد و بر لزوم ساماندهی این امر و رعایت معماری اسلامی و ایرانی تاکید کرد.

علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای مشهد 2017 گفت: این رویداد به دلیل شرایط سیاسی امروز دنیا برای ما از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی افزود: به همین منظور با بسیج تمام امکانات، تلاش میکنیم به بهترین شکل از این 52 هفتهای که در طول سال 2017 داریم استفاده کنیم.

استاندار خراسانرضوی اظهار داشت: دولت و شخص رئیس جمهور نیز نسبت به این امر عنایت ویژهای دارند و با طرح موضوع در هیئت وزیران توانستیم مصوبه خوبی برای مشهد 2017 بگیریم.

رشیدیان تصریح کرد: برنامههای این مدت، با محوریت حب پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) برگزار خواهد شد و در آنها تمامی قشرها اعم از دانشگاهیان، دانشجویان، کارگران، ورزشکاران وغیره دیده شدهاند و همچنین در این مسیر از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده میکنیم.

استاندار خراسان رضوی گفت: بزرگترین رسالت و وظیفه ی ما نهادینه کردن ارزش های اسلامی و اشاعه ی فرهنگ رضوی است.

وی حضور سالانه  27 میلیون زائر داخلی و خارجی در مشهد را فرصتی بیبدیل دانست و افزود: باید از این فرصت به نحو شایستهای برای نهادینه کردن معارف در جامعه استفاده کرد.

رشیدیان در ادامه به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه ارتقاء شاخصهای فرهنگی در استان و نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در بین زائران و مجاوران با استفاده از ظرفیت آستانقدس رضوی، پرداخت.

استاندار خراسان رضوی در زمینه ساخت و سازها هم با اشاره به دستورات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) مبنی بر جلوگیری از قطع اشجار، ساماندهی معماری شهری، ممنوعیت ساخت و ساز در ارتفاعات و بلند مرتبه سازی در مشهد، تاکید کرد: این ملاحظات به ویژه در بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی با جدیت دنبال میشود.

منبع: میزان
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار