همزمان با دهه کرامت صورت می‌گیرد؛

پیاده‌‌روی هزار کیلومتری کاروان «یا زینب» از قم تا مشهد

کاروان یا زینب(س) همزمان با دهه کرامت مسیر هزار کیلومتری حرم مطهر حضرت معصومه(س) تا حرم مطهر امام رضا(ع) را به‌صورت پیاده طی می‌کنند.
کد خبر: ۹۴۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰ - 03August 2016

پیاده‌‌روی هزار کیلومتری کاروان «یا زینب» از قم تا مشهد

به گزارش دفاع پرس از قم، علی طبرستانی مسؤول کاروان پیادهروی یا زینب(س) در جمع خبرنگاران گفت: در واقع حرکت کاروان پیادهروی یا زینب(س) تکمیل مسیر ناتمام حضرت معصومه(س) برای رسیدن به برادر بزرگوارشان امام رضا(ع) است و این کاروان با عنوان «دلهای عاشق، راهیان دیار خالق»، همزمان با آغاز دهه کرامت پیادهروی خود را از حرم مطهر حضرت معصومه(س) به سمت مشهد مقدس و حرم مطهر امام رضا(ع) آغاز میکند.

وی با اشاره به حضور بیش از 400 نفر در کاروان پیادهروی که عمدتاً دانشجویان و طلاب جوان از قم و سایر شهرها و کشورهایی همچون توگو، پاکستان و افغانستان هستند، خاطرنشان کرد: برنامه این کاروان از روز جمعه پس از قرائت دعای ندبه مسجد مقدس جمکران با سخنرانی آیتالله صدیقی و مداحی حاج محمدرضا طاهری آغاز شده و پس از پیادهروی به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) و زیارت بارگاه خواهر امام رضا(ع)، روز شنبه پیادهروی به سمت مشهد آغاز میشود.

مسئول کاروان پیادهروی یازینب(س) با اشاره به پیشبینی 40 منزلگاه در مسیر پیاده از قم به سمت مشهد، گفت: اکثراً روستاهای مسیر پیادهروی بهعنوان منزلگاه اعضای کاروان انتخاب شده؛ که در این حین برنامههای فرهنگی و جهادی نیز برای روستائیان انجام میشود.

وی با بیان اینکه اعضای کاروان پیاده یا زینب 18 روز در مسیر مشهد مقدس خواهند بود، افزود: روز سوم شهریور کاروان به مشهد مقدس میرسد و همزمان با ولادت امام رضا(ع) نیز کاروان در شهر نیشابور تجمع خواهد کرد.

مسئول کاروان پیادهروی یازینب(س) با اشاره به برگزاری مراسمهای مذهبی و معنوی در هشت شهر مهم مسیر کاروان خاطرنشان کرد: تکریم خانوادههای شهدای مدافع حرم، برگزاری دورههای معرفتی، آموزشهای فرهنگی و... ازجمله برنامههای ویژه کاروانیان در مسیر پیادهروی به سمت مشهد مقدس است.

طبرستانی با بیان اینکه در وبسایت و کانال تلگرامی هیئت یا زینب اطلاعات و اخبار مرتبط با کاروان منتشر میشود، افزود: همچنین بخشی بهعنوان زیارت نیابتی در وبسایت هیئت به آدرس www.yazeinaba.ir مشخص شده که مردم میتوانند با مراجعه به این بخش درخواست خود را برای زیارت نیابتی اعضای کاروان ثبت کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار