دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه:

رهبری باب جدیدی را در حوزه حقوق بشر گشودند/ غرب به دنبال تحمیل عقاید خود به سایر کشورهاست

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: مقام معظم رهبری باب های جدیدی در حوزه حقوق بشر برای ستاد تدوین کردند و ما در حوزه تدوین حقوق بشر بر مبنای اسلام پیش‌قدم هستیم.
کد خبر: ۹۴۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰ - 03August 2016

رهبری باب جدیدی را در حوزه حقوق بشر گشودند/ غرب به دنبال تحمیل عقاید خود به سایر کشورهاست

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه صبح امروز در مراسم اعطای سومین جایزه حقوق بشر اسلامی گفت: خوش آمد می گویم به همه مسئولان قوه قضاییه و رئیس قوه قضاییه به واسطه حضورشان در این جلسه به لحاظ حمایت فکری و نظری شان.

وی تصریح کرد: تقریبا یک دهه از تاسیسی ستاد حقوق بشر گذشته است و بد نیست نگاهی به این دوران کنیم این ستاد در سال 84 با مصوبه شورای عالی امنیت ملی و تایید رهبری و تکمیل مصوبه از جانب ایشان فعالیت خود را آغاز کرد.

لاریجانی تصریح کرد: 5 وزیر کشور، خارجه، اطلاعات، ارشاد، دادگستری در آن حضور دارند و نهادهایی نظیر دیوان عالی کشور، دادستان کل کشور در آن حضور دارند.

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: جمهوری اسلامی به دلیل آنکه از بدو تأسیس مورد ظلم حقوق بشر قرار گرفت یک بنیه حقوق بشری پیدا کرد.

وی گفت: با صحبت های اخیر در محضر مقام معظم رهبری ایشان باب های جدیدی در حوزه حقوق بشر برای ستاد تدوین کردند.

لاریجانی گفت: رئیس قوه قضاییه از روز اول عنایت ویژه ای به موضوع حقوق بشر داشته اند و ما در حوزه تدوین حقوق بشر بر مبنای اسلام پیش قدم هستیم.

دبیر ستاد حقوق بشر ادامه داد: آن جهتی که مقام معظم رهبری باز کردند فراتر از یک سند است، تهیه منشور حقوق بشری کار خوبی است و جای آن بسیار خالی است.

وی افزود: اما رهبر معظم انقلاب فرمودند غربی ها دنیا را با چشم خود نگاه می کنند و آن را پایش می کنند ما هم با نگاه خود این موضوع را دنبال می کنیم.

وی تأکید کرد: اعمال تفکر اسلامی به حوزه ای که شاید کمتر به آن پرداخته بودیم مسأله مهمی است و ما در این مسیر از نرم های رفتاری استفاده می کنیم.

لاریجانی گفت: ما باید نشان دهیم که مواضع غرب خودمحورانه است و مهم تر اینکه مواضعی منافقانه دارند، یک چیزی می گویند و یک چیز دیگر عمل می کنند، همچنین موضع غربی ها تحمیلی است در حالی که جمهوری اسلامی به موضوع تحمیل اعتقادی ندارد.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها