به مناسبت دهه کرامت؛

فرهنگسرای زیارت در دهه کرامت برپا می‌شود

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همانند سایر مناسبت‌های ملی و مذهبی برنامه‌های ویژه‌ای برای دهه کرامت ترتیب داده که از ۱۴ مرداد آغاز می‌شود و تا ۲۴ مرداد ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۹۴۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶ - 03August 2016

فرهنگسرای زیارت در دهه کرامت برپا می‌شود

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، حجت الاسلام حسن ناصری پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، با بیان اینکه دهه کرامت یادآور تمام خوبیهاست، ادامه داد: این دهه تداعی کننده عزم و قاطعیت و اراده آهنین زنان بزرگ و بانوان والا مقام و گران قدر جهان است. یادآور جمال انسانی تمام مفاهیم سازندهای است که ما در فرهنگی اسلامی داریم و حرم حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) کانون دعا، قرآن، نیایش و ... است. از این رو سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بر آن است تا با اجرای طرح «رأفت کریمانه» گامی برای گسترش فضایل اخلاقی این دو بزرگوار بردارد.

همانطور که در تقویم آمده است با ولادت حضرت معصومه (س) در روز ۱۴ مرداد، دهه کرامت آغاز میشود. معاون فرهنگی سازمان در اشاره به ویژه برنامههای متعددی که برای این دهه تدارک دیده شده است، گفت: همه برنامههای سازمان با محوریت شخصیتهای ویژه و بزرگوار امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) و تعظیم شعائر دینی، توسعه و نشر فرهنگی رضوی اجرا میشود.

به گفته حجت الاسلام حسن ناصریپور به مناسبت تولد حضرت معصومه(س)، روز دختر و آغاز هفته کرامت جشن تجلیل از دختران از سوی مناطق مختلف برگزار میشود. جشن میلاد گوهر علم و عفاف از شاخصترین برنامههای این حوزه است که با همکاری مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۵ ویژه تجلیل از ۳ هزار دختر نمونه در فرهنگسرای خاوران برگزار میشود.

ناصریپور با بیان اینکه ویژهبرنامه دهه کرامت از ۱۴ مرداد آغاز میشود و تا ۲۴ مرداد ادامه خواهد داشت، گفت: این مجموعه برنامهها با رویکرد کمک به ضعیفان و نیازمندان و براساس صفت والای «معین و الضعفا»ی امام رئوف علی بن موسی الرضا(ع) طراحی شده است. هدف کلی از اجرای این برنامهها تعمیق ارتباط با امامت و ولایت، ارتقای شناخت مردم در زمینهی نقش امامت حصرت امام رضا(ع) در تقویت تشیع در ایران اسلامی و تکریم زندگی است که در اجرای برنامهها  تمامی مناطق ۲۲گانه و فرهنگسراهای خاص و تابعه و خانههای فرهنگ مشارکت دارند.

وی از برپایی فرهنگسرای زیارت در ۱۰ ایستگاه در نقاط مختلف شهر تهران خبر داد و افزود: روز شنبه ۲۳ مرداد و روز یکشنبه ۲۴ مرداد فرهنگسرای زیارت در نقاط مختلفی از جمله آستان مقدس امام زاده صالح (ع)، میدان حضرت ولی عصر (عج)، میدان هفت حوض، فرودگاه بینالمللی مهرآباد، ایستگاه راه آهن تهران، سبزه میدان، عوارضی اتوبان تهران-قم، آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع)، دو ایستگاه مترو و آستان مقدس امام زاده حسن (ع) برپا میشود. در این فرهنگسرا با برنامههای متعددی از جمله اجرای نمایش، اجرای موسیقی سنتی خراسانی، شعرخوانی آیینی، مسابقه کتاب خوانی و... و. پذیرای علاقهمندان خواهیم بود.

«زیر سایه خورشید» از عناوین دیگر ویژهبرنامه این دهه است که معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این باره توضیح داد: تجلیل از خادمان رضوی، حرکت نمادین خدام رضوی و ویژه برنامه بهرهمندی از پرچم متبرک حرم مطهر رضوی در دهه کرامت از برنامههایی است تحت این عنوان اجرا خواهد شد. همچنین ویژهبرنامه سرای سالمندان و مراکز بهزیستی، تجلیل از شاعران حوزهی رضوی و ویژه برنامه دختران نیز با همکاری مناطق مختلف برگزار میشود.

در حوزه کتابهای منتشر شده درباره حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) یک نشست موضوعی با موضوع تحلیل و تجلیل، ۵ کتاب منتشر شده پیرامون شخصیت و دیدگاههای حضرت معصومه(س) و حضرت امام رضا(ع) در شب ولادت حضرت امام رضا(ع) برگزار میشود. مسابقه عکس اولین زیارت، تهیه کارت پستال و توزیع شاخ گل از دیگر برنامههایی است که طی دهه کرامت اجرا میشود.

منبع: روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران
 

نظر شما
پربیننده ها