حجت‌الاسلام آل‌هاشم:

ارتش به جایگاهی رسیده که مقام معظم رهبری آن را «ارتش حزب‌الله» می‌نامند

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: ارتش اکنون به جایگاهی رسیده‌است که مقام معظم رهبری و فرماندهی معزز کل قوا (مدظله العالی) این ارتش را «کلمه طیبه» و «ارتش حزب‌الله» می‌نامند.
کد خبر: ۹۴۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲ - 03August 2016

ارتش به جایگاهی رسیده که مقام معظم رهبری آن را «ارتش حزب‌الله» می‌نامند

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش صبح امروز با حضور در مرکز آموزش حضرت جواد الائمه(ع) نیروی زمینی ارتش در جمع دانشجویان جدیدالورود دانشگاههای افسری آجا گفت: شما عزیزان، فرماندهان و افسران آینده ارتش هستید که نقش اساسی در حفظ استقلال و تمامیت ارضی ایران اسلامی ایفا خواهید کرد و به شما اطمینان میدهم آیندهای پر افتخار و توأم با عزت را پیش رو دارید.

وی در ادامه با بیان اینکه اسلام به مدیریت و فرماندهی نگاه ویژه دارد و معیارهایی را برای انتصاب مدیران و تعیین فرماندهان لایق و متخصص تعیین کردهاست، افزود: یافتههای علمی این معنا را تأیید میکند که ارزشهای اسلامی و دینی، توانمندیهای علمی و ارزشهای اخلاقی و رفتاری، معیارهای مورد نظر و تأکید اسلام عزیز هستند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تصریح کرد: شما دانشجویان عزیز میبایست از هماکنون تلاش کنید صفات و ویژگیهای یک افسر طراز اول اسلام را در خود نهادینه کنید؛ تا در آینده افسرانی انقلابی و فرماندهانی کارآمد و موفق باشید.

آل هاشم گفت: مستشاران آمریکایی آن زمان طوری ارتش را آموزش داده بودند که در خدمت رژیم گذشته باشد؛ اما همین ارتش پس از حضوری تعیینکننده در انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و تقدیم بیش از 48 هزار شهید و دهها هزار جانباز و آزاده در دوران هشت سال دفاع مقدس، اکنون به جایگاهی رسیدهاست که مقام معظم رهبری و فرماندهی معزز کل قوا (مدظله العالی) این ارتش را «کلمه طیبه» و «ارتش حزب الله» مینامند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: امروز، ارتش در حفظ و پاسداری از تمامیت ارضی و حدود و ثغور میهن اسلامی ایران نقش بسیار مهم و بیبدیلی دارد تا جایی که توان رزمی ارتش و نیروهای مسلح که موجب قدرت دفاعی قابل توجه و بازدارندگی مناسب در برابر تهدیدها شده، دشمنان را از هرگونه تعرض باز داشته است.

وی با بیان اینکه از منظر مقام معظم رهبری(مدظلهالعالی) لازمه اقتدار در نیروهای مسلح، داشتن ایمان، بصیرت، عزم راسخ و احساس مسئولیت واقعی در کنار نیروی انسانی مجهز به آموزشهای روزآمد و پیشرفتهاست، افزود: باید معرفت دینی، بصیرت و شناخت خود را در مقابل دوست و دشمن تقویت کنیم و بدون تردید تقویت بنیه معنوی و بصیرت نیروهای مسلح مستقیماً در توان رزمی و بازدارندگی تأثیرگذار است؛ چرا که در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم یگانهایی که معنویت در آنها بالا بود در عملیاتها بهترین عملکرد را داشتند.

آل هاشم سپس به تشریح ویژگیهای یک فرمانده و مدیر شایسته از منظر رهبر فرزانه انقلاب پرداخت و در اینباره تصریح کرد: ایمان و معنویت، عزم راسخ، قانونمداری و انضباط، خودسازی فردی، صبر، استقامت و توکل، روحیه فداکاری و ایثار، هدایتگری، مسئولیتپذیری و خستگیناپذیری ازجمله ویژگیهایی هستند که همواره مورد تأکید فرماندهی معظم کل قوا بوده و همچنین معظمله از سالها قبل تاکید بر تهذیب، تحصیل و ورزش داشتند؛ که الحمدالله توصیههای ایشان تماماً در سطح نیروهای مسلح و در این اردوگاه از طرف شما و دانشجویان قبلی مورد توجه جدی قرار گرفتهاست.

با حضور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، صندوق قرض الحسنه مرکز آموزش حضرت جوادالائمه(ع) نزاجا نیز افتتاح شد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار