رییس سازمان حج و زیارت:

جان باختگان منا جزو استثنائات جهان خلقت بودند

رییس سازمان حج و زیارت گفت: وجود بیش از هفت هزار جان باخته فاجعه منا که در بهترین حالات روحی و معنوی بودند، جزو استثنائات جهان خلقت است.
کد خبر: ۹۴۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶ - 03August 2016

جان باختگان منا جزو استثنائات جهان خلقت بودند

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس،سعید اوحدی روز چهارشنبه در دیدار با خانواده های گلستانی شهدای منا افزود: شهدای ایرانی این فاجعه دارای عظمت روحی و سجایای اخلاقی بسیار والایی بودند بر این اساس رهبر معظم انقلاب همیشه بر زنده نگه داشتن نام، یاد و خاطره آنها تاکید دارند.


وی اظهار کرد: الگو گرفتن از شهدای منا باید تغییر در سبک زندگی، اخلاق و رفتار ما ایجاد کند.


وی ادامه داد: تاکنون در تاریخ سابقه نداشته که هفت هزار زائر مظلوم در زیباترین حالات در لباس احرام که سراسر وجودشان پاک و جاری از لطف و عنایت خداوند است، مورد سوء مدیریت و بی تدبیری دولت عربستان قرار گیرند.


اوحدی گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب فاجعه منا نباید فراموش شود و آنقدر باید در این خصوص گفته شود که قصور و کوتاهی دولت عربستان برهمگان ثابت شود تا شاهد تکرار چنین فجایعی نباشیم.


رییس سازمان حج و زیارت افزود: عمق فاجعه در بیمارستان های عربستان رخ داد؛ زمانی که مجروحین منتقل شدند بسیاری از آنان به علت سوء مدیریت و رسیدگی نکردن مناسب جان باختند.


وی اضافه کرد: عربستان با رفتاری که داشته و دارد نشان داده که در هیچ شرایطی اعتقادی به آسیب شناسی و مشورت ندارد و حتی آنان گنجاندن کلمه امنیت در قرارداد فی مابین را سیاسی می دانند و اعتقاد دارند که باید وزارت امور خارجه در خصوص امنیت زائرین ایرانی تصمیم گیری کند.


وی تصریح کرد: تدابیر و تبعیض کشور عربستان تنها در مورد ایرانیان است و ما حتی حاضر شدیم تا شرایط قرارداد را مانند سایر کشورها بپذیریم اما از این مساله هم خودداری کردند.


رییس سازمان حج و زیارت گفت: آنها می خواستند خدمات پزشکی و تماس های تلفنی زائرین ایرانی را محدود کنند که پذیرش این موضوع و سایر مفاد قرارداد خلاف تعهد ما نسبت به مردم بود و اعتقاد داریم باید عزت، هویت، شخصیت و کرامت انسانی زائرین ایرانی حفظ شود.


اوحدی در خصوص سفر خانواده هایی که پیکرهای عزیزانشان در مکه دفن شده است، گفت: در دیدار با وزیر حج عربستان بنا شد تا ویزا برای 2 نفر از هر خانواده داده شود و ما لیست خانواده ها با شماره های گذرنامه را داده ایم، اما به علت قطع روابط سیاسی موفق به اخذ ویزا نشدیم.


وی تصریح کرد: چنانچه حج عمره انجام شود وزیر حج عربستان قول داده در اولین پرواز خانواده های شهدا حضور داشته باشند و امیدواریم مانند قول های گذشته خلف وعده نشود.


وی با بیان این که عده ای می خواهند از این فرصت سوء استفاده کنند، یادآور شد: خانواده های شهدا دارای عزت و هوشیاری بالایی هستند و چشم طمع دشمنان را با همکاری نکردن کور خواهند کرد.


در فاجعه منا سال گذشته 49 زائر گلستانی جان باختند که بجز یک نفر بقیه اهل سنت بودند.از این تعداد 23 نفر زن و بقیه مرد بودند.


استان گلستان با 1.9 میلیون نفر جمعیت ترکیب متنوع جمعیتی با ادیان و مذاهب مختلف دارد.
منبع:ایرنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار