نشست تخصصی تروریسم از«منظر ادیان توحیدی» برگزار شد

نشست تخصصی تروریسم از منظر ادیان توحیدی با مشارکت انجمن دفاع از قربانیان تروریسم برگزارشد.
کد خبر: ۹۴۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۳ - 03August 2016

نشست تخصصی تروریسم از«منظر ادیان توحیدی» برگزار شد

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، نشست تخصصی باموضوع “تروریسم از منظر ادیان توحیدی” با مشارکت انجمن دفاع از قربانیان تروریسم، خانه کارگر و مجموعه فرهنگی سرچشمه، با حضور چند تن از شخصیت های فرهنگی جامعه آمریکا، کارشناسان حقوقی و روابط بین الملل، افراد فعال در عرصه ادیان و حقوق بشر و همچنین برخی از خانواده های آسیب دیده از تروریسم، روز چهارشنبه 13 مردادماه در مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار شد.

در این نشست ضمن اهمیت بررسی ریشه ای به موضوع رشد و گسترش تروریسم در جوامع امروزی، ضرورت اتخاذ رویکردی مشترک میان ادیان توحیدی مورد تاکید قرار گرفت.

لطیف بارنت رئیس دانشگاه مونث گومری، به بازگویی برخی مشکلات جوامع بشری با ظهور تروریسم نوین پرداخت. این استاد دانشگاه آمریکا گفت که نهادهای حقوق بشری با کمک نخبگان ادیان می توانند مانع رشد و گسترش تروریسم شوند.

احمد رضا انصاری پور از مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه نیز که در این نشست حضور داشت، گفت: برخی کشورهای اروپایی برای بر طرف کردن مشکلات داخلی خود از حضور تروریسم در منطقه و آثار مخرب آن یعنی آوارگان و مهاجران برای ارتقاء منافع ملی خود استفاده می کنند.

محمد حسین مظفری رئیس سابق سازمان فرهنگ و ارتباطات به تبیین منزلت و شان انسان در دین اسلام پرداخت و تصریح کرد: تنزل اخلاق و رفتار در برخی جوامع نسبت به جایگاه دین، خود موجب رشد و گسترش تروریسم شده است.

سید احمد طباطبایی استاد حقوق بین الملل، استفاده ابزاری از واژه های مقدس را نوعی فریب افکار عمومی دانستند.

این استاد دانشگاه تهران در ادامه بیان کرد: اینکه یک گروه تروریستی در یک کشور اروپایی مدعی مبارزه با تروریسم، مورد حفاظت قرار گرفته و حتی مجوز برگزاری همایش هایی برای ابراز عقاید خصمانه را از چنین دولتی کسب می کند خود رفتاری دوگانه با موضوع حقوق بشر را آشکار می کند.

منصوره کرمی همسر شهید ترور دکتر مسعود علی محمدی نیز که در این نشست حضور داشت از اینکه که تفاوت های قومی و مذهبی میان مردم ایران خود موضوع گفت و گو و تقریب هر چه بیشتر میان ادیان و مذاهب مختلف در ایران شده است مایه خرسندی تلقی کرد.

در پایان، شرکت کنندگان در این نشست بر ضرورت مدیریت یک نظام بین المللی منسجم مبنی بر استفاده از ظرفیت های فرهنگی همه ادیان توحیدی برای مقابله با تروریسم تاکید کردند.
 

نظر شما
پربیننده ها