همرزم شهید "عباس بابایی" در گفت‌وگو با دفاع پرس:

مسئولان با الگوگیری از شهید بابایی مسائل کشور را اولویت‌بندی کنند

حسین خلیلی گفت: بسیاری از مسئولان امروز افتخار می‌کنند که هر سال به خانه خدا مشرف می‌شوند؛ درحالی‌که شهید بابایی واجبش را به درستی شناخت و برای آن از همه چیزش گذشت.
کد خبر: ۹۴۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴ - 05August 2016

مسئولان با الگوگیری از شهید بابایی مسائل کشور را اولویت‌بندی کنند

سرتیپ دوم خلبان حسین خلیلی از خلبانان هواپیماهای اف5 و اف 14 در دوران دفاع مقدس و از همرزمان شهید عباس بابایی در گفتوگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس با بیان اولین خاطرهی دیدار با شهید بابایی اظهار داشت: بعد از عملیات اچ 3 که برای سوختگیری هواپیماها را اسکورت کردیم تا به غربیترین پایگاه عراق حمله کنند، برای دیدار با امام(ره) دعوت شدیم؛ در اتوبوس بودیم که اولین بار شهید بابایی را در آنجا دیدم و باهم آشنا شدیم. انس و الفت ما به همان زمان یعنی فروردین ماه سال 1360 برمیگردد.

وی افزود: در پایگاه تبریز با هم بودیم. آنجا از موضوعات مختلف مثل انقلاب و مسائل دیگر صحبت میکردیم؛ چون علاقهمند بودم از تواناییهای عباس بیشتر بدانم. جالب آنکه شش ماه بعد زمانی که فرمانده پایگاه شکاری بوشهر شد من سروان بودم. او با دو درجه ارتقا و چند سمت بالاتر وقتی فرمانده شد درخواست کرد اولین کسی که برای آموزش بیاید من باشم و اینگونه توانستم به عنوان شاگرد نزد وی خدمت کنم.

خلیلی در خصوص بارزترین خصوصیت شهید بابایی گفت: بالاترین ویژگی ایشان اخلاص بود؛ دوم اینکه از همه چیز خود برای انقلاب گذشته بود. میگفت دفاع مقدس برای ما بزرگترین آزمون است و این آزمون تاریخی با موفقیت نمیگذرد مگر اینکه تمام تلاشمان را برای پیروزی کشور و ملت بکنیم و در این راه یا پیروز بیرون میآییم یا به درجه رفیع شهادت نائل میشویم.

وی ادامه داد: شهید بابایی زمانی که جنگ و انقلاب و راه را شناخت با تمام وجود شب و روز زحمت کشید و در راه ساختن خودش چه از نظر اعتقادی و چه خودسازی از هیچ کوششی دریغ نکرد. اعتقاد داشت برای اعتلای جنگ و قطع وابستگی از بیگانگان باید تلاش کنیم. خودش مصداق آیه «لن تنالوا البر حتی تنفقوا مما تحبون» بود؛ که برای رسیدن به هدفش از بزرگترین چیزها مثل زن و فرزند گذشت و در نهایت پرواز کرد.

همرزم شهید بابایی افزود: خدا همسر ایشان را رحمت کند؛ شهید بابایی به نوعی از همسرش گذشت؛ قبول نمیکرد یارانش به شهادت برسند و او در کنار همسرش باشد؛ این بود که با همه وجود تلاش کرد و خدمات بسیار ارزندهای مثل آموزش شاگردان جدید، برقراری سامانه نیروی هوایی و سامانه جهاد خودکفایی در نیروی هوایی انجام داد و به آنجا رسید که در روز عید قربان وقتی ترجیح داد در کربلای ایران بماند و به حج در سرزمین تحت سلطهی سعودیها نرود خدا مزد او را داد و در روز جمعه 15 مرداد ماه برای انجام عملیاتی سوار بر هواپیمای اف 5 شد و در پایان ماموریت، گلولهای گلوی ایشان را برید و روحش به پرواز درآمد.

سرتیپ خلیلی به نحوه فرماندهی شهید بابایی اشاره کرد و گفت: ایشان با وجود مشغله فراوان به همه کارهایی که در حیطه وظایفش بود عمل میکرد. همیشه میگفت باید در کار اخلاص داشته باشیم و باید خود را جای کوچکترین افراد بگذاریم. اینطور نبود که چون فرمانده بود برای دیگر کارها وقت نداشته باشد. علیرغم کارهای بزرگی که در دفاع مقدس انجام داد، همواره مثل یک بسیجی در کنار رزمندهها حضور داشت.

وی شهادت عباس بابایی را بزرگترین درس او به مسئولین دانست و عنوان کرد: ایشان کاندیدای رفتن به خانه خدا بود؛ اما درحالیکه دوستان و همسرش در کنار خانه خدا منتظرش بودند ترجیح داد در کربلای ایران بماند. بسیاری از مسئولان امروز افتخار میکنند که هر سال به خانه خدا مشرف میشوند؛ درحالیکه شهید بابایی واجبش را به درستی شناخت و برای آن از همه چیزش گذشت تا به آرمانش نزدیک شود. مسئولان باید مسائل مهم کشور را همچون شهید بابایی اولویتبندی و از نظرات مقام معظم رهبری استفاده کنند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها