با حضور ظریف برگزار می‌شود؛

مراسم تودیع و معارفه سخنگویان سابق و جدید وزارت خارجه و روز خبرنگار

مراسم تودیع و معارفه سخنگویان سابق و جدید وزارت امور خارجه و تجلیل از خبرنگاران عرصه سیاست خارجی فردا (شنبه) با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۴۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴ - 05August 2016

مراسم تودیع و معارفه سخنگویان سابق و جدید وزارت خارجه و روز خبرنگار

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، در آستانه روز خبرنگار مراسم تودیع و معارفه سخنگویان سابق و جدید وزارت امور خارجه و تجلیل از خبرنگاران عرصه سیاست خارجی فردا (شنبه) با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان برگزار میشود.

«محمدجواد ظریف»، وزیر امور خارجه کشورمان یکشنبه سیام خرداد ماه سال جاری طی حکمی «بهرام قاسمی» را بهعنوان دهمین سخنگوی وزارت خارجه و رئیس جدید مرکز دیپلماسی عمومی و رسانهای این وزارتخانه و جایگزین حسین جابریانصاری منصوب کرد.

جابریانصاری نیز در حکمی از سوی وزیر خارجه به عنوان معاون جدید عربی و آفریقای وزارت خارجه و جایگزین حسین امیرعبداللهیان معاون سابق منصوب شد.

امیرعبداللهیان نیز به سمت مشاور وزیر خارجه منصوب و پس از مدتی هم به عنوان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بینالملل منصوب شد و حسین شیخالاسلام هم که عهدهدار این سمت بود، به جای امیرعبداللهیان مشاور وزیر خارجه شد.

 دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پیش از قاسمی شاهد حضور مرتضی سرمدی، محمود محمدی، حمیدرضا آصفی، سید محمدعلی حسینی، حسن قشقاوی، رامین مهمانپرست، سید عباس عراقچی، مرضیه افخم و حسین جابریانصاری بود و از سیام خرداد ماه سال جاری بهرام قاسمی در این سمت به تبیین مواضع دستگاه سیاست خارجی میپردازد.

 بهرام قاسمی دهمین سخنگوی دستگاه دیپلماسی پیش از این مسئولیتهای سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایرلند، ایتالیا و اسپانیا، رئیس اداره دوم سیاسی، رئیس اداره اول مشترک المنافع، مدیرکل غرب اروپا وزارت امور خارجه و معاونت پژوهشهای بینالمللی مرکز تحقیقات استراتژیک را بر عهده داشته است.

منبع: فارس
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار