اداره امور کنسولی در دانشگاه علوم پزشکی تهران افتتاح شد

اداره امور کنسولی دانشگاه علوم پزشکی تهران برای نخستین بار در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور افتتاح شد.
کد خبر: ۹۴۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵ - 05August 2016

اداره امور کنسولی در دانشگاه علوم پزشکی تهران افتتاح شد

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، مراسم افتتاح این اداره با حضور مسئولان معاونت بینالملل دانشگاه علوم پزشکی تهران و مدیرکل اداره دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم برگزار شد.
 
دکتر صمد حاج جباری مدیرکل اداره دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری نیز در درباره لزوم وجود این اداره گفت: تمامی امور دانشجویان ایرانی و غیر ایرانی که در گذشته در معاونت دانشجویی دانشگاهها انجام میشد اکنون در سازمان امور دانشجویان بهطور مستقل انجام میشود.
 
وی افزود: تمامی امور دانشجویان غیر ایرانی در تمامی مقاطع از بدو ورود به دانشگاه منجمله تقاضای تحصیل در ایران بهصورت بورس و غیر بورس، مسائل فرهنگی، اسکان در خوابگاهها و نیز اردوهای دانشجویی در این سازمان انجام میگیرد.
 
حاج جباری ادامه داد: دانشجویان غیر ایرانی برای ورود به کشور ایران نیاز به ویزای تحصیلی دارند و امکان استقرار آنها با ویزاهای مختلف مقدور نیست دانشجو برای انجام این کار باید به اداره پلیس مراجعه کند این ادارات منجمله اداره امور کنسولی دانشگاه علوم پزشکی تهران که امروز افتتاح شد رسیدگی به مجوز ورود و مراجعت مجدد و نیز خروج قطعی دانشجویان را به عهده دارد.
 
وی ادامه داد: بهعنوانمثال یک دانشجوی غیر ایرانی، مقطع کارشناسی خود را در دانشگاه ایران گذرانده و برای مقاطع بالاتر دانشگاه علوم پزشکی تهران را انتخاب میکند یا در تهران تحصیلکرده و میخواهد به دانشگاه شهر دیگری منتقل شود که در این صورت خروج داخلی برای دانشجو ثبت میشود که این ادارات مسئولیت این کار را به عهدهدارند.
 
حاج جباری در خصوص حیطه اختیاراتی که سازمان امور دانشجویان وزارت علوم با افتتاح این اداره به دانشگاه علوم پزشکی تهران خواهد داد تصریح کرد: در این ادارات فعالیتهای مختلفی انجام میگیرد بهجز بخشی از آنها که توسط نهادهای دیگر انجام میشود.
 
دکتر حاجی جباری اعتبارات این اداره را منوط به مذاکرات این سازمان با وزارت بهداشت دانست و بر لزوم ایجاد منابع مالی برای انجام امور دانشجویان و عملکرد بهتر آن تأکید کرد.
 
رضا ربانی مسئول اداره امور کنسولی سازمان دانشجویان و سلیمانی معاون اداره امور گذرنامه وزارت امور خارجه نیز به ارائه سخنانی در رابطه با ارائه خدمات این اداره پرداختند.

منبع: میزان
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار