رونمایی از کتاب «نبرد کوهسالان» به روایت سردار عبدالله ملکی

صبح امروز در همایش یادیاران و یادواره شهدای مریوان و شمال کشور از کتاب سردار عبدالله ملکی با عنوان «نبرد کوهسالان» رونمایی شد.
کد خبر: ۹۴۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶ - 05August 2016

رونمایی از کتاب «نبرد کوهسالان» به روایت سردار عبدالله ملکی

به گزارش دفاع پرس از مازندران، صبح امروز همایش یاد یاران و یادواره شهدای مریوان و شمال کشور در اردوگاه شهدای هفتم تیر رامسر با حضور سردار سرلشکر مصطفی ایزدی، معاون راهبردی ستاد کل نیروهای مسلح و رزمندگان استانهای مازندران، گیلان، گلستان و کردستان برگزار شد.

حسین شعبانسروری فرماندار رامسر در این همایش گفت: از برگزاری و میزبانی یادواره شهدای مریوان و شمال کشور که در جنگ، ایران عزیز را زنده نگه داشتند بسیار خرسندیم، با غیرت جوانان این مرز و بوم نقشههای دشمنان که هدفشان کردستان، پاره تن ایران بود، نقش بر آب شد.

شعبانسروری ادامه داد: با شجاعت مردم شریف کردستان و جانفشانی مردم شمال که در آن زمان در غالب یک منطقه بودند کردستان توانست مقابله کند که اوج کینه توزی دشمن با حمله به مناطق مرزی تلافی عدم همراهی با آنان بود.

وی با بیان اینکه این یادوارهها در زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان و پاسداشت جانفشانیهای شهیدان و جانبازان مؤثر است، اظهار کرد: اینگونه همایشها باعث میشود که بتوانیم خط شهادت و ایثار را به نسلهای جوان منقل کنیم.

یادآور می شود، در پایان این مراسم از خانواده سرداران شهید حبیب الله افتخاریان(ابوعمار)، حاج احمد متوسلیان، سعید قهاری سعید، خانواده شهید مدافع حرم شهرستان رامسر و همچنین از تعدادی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس جواد شمس، علی اکبرنژاد، عبدالله آقایی، دکتر حسن رستگارپناه و فرماندهان شهید عثمان فرشته، لطیف راستی، جلال بارنامه، ابراهیم مرادی از فرماندهان شهدای پیش مرگ کرد مسلمان، تجلیل شد و سپس از کتاب مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران سردار عبدالله ملکی به نویسندگی سرهنگ رستمی با عنوان «نبرد کوهسالان» که به خاطرات سالهای 1360 تا 1367 وی می پردازد، رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار