پلیس آلمان افشا کرد؛

ارتباط عاملان حمله به آلمان با تروریست‌های سعودی

یک رسانه آلمانی اعلام کرد که مهاجمان دو حمله تروریستی اخیر در شهرهای «آنسباخ» و «وورتسبورگ» آلمان حملات خود را با کمک تروریست‎های عضو داعش در عربستان سعودی طراحی کرده‌بودند.
کد خبر: ۹۴۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷ - 06August 2016

ارتباط عاملان حمله به آلمان با تروریست‌های سعودی

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس به نقل از نشریه اشپیگل، دو عامل حمله تروریستی به شهرهای «آنسباخ» و «وورتسبورگ»، پیش از اجرای طرح حمله خود با اعضای عربستانی گروه تروریستی داعش در ارتباط بودهاند.

در تاریخ 28 تیر ماه، یک نوجوان 17 ساله به نام «ریاض خان احمدزی» که ادعا میکرد افغانستانی است، با تبر و چاقو به مسافران یک قطار در شهر «وورتسبورگ» در ایالت بایرن حمله و پنج نفر را به شدت زخمی کرد.

در نهایت پلیس آلمان اعلام کرد این نوجوان که با شلیک پلیس کشته شدهبود، از پیروان گروه تکفیری داعش بودهاست. همچنین یک ویدئو از اعلام وفاداری وی به سرکرده این گروه تروریستی کشف شد.

اکنون اشپیگل اعلام کردهاست که پلیس آلمان یک گفتوگوی اینترنتی میان احمدزی و یک عضو عربستانی گروه داعش، کشف کردهاست.

در این پیام، اولین پیشنهاد مرد عربستانی به احمدزی این است که با خودرو از روی جمعیت زیادی عبور کند.

جالب اینجاست که این همان روشی است که «محمد بوهلال» - تروریست31 ساله که اصالتاً تونسی بود- در تاریخ 24 تیر ماه سالجاری در جشن روز ملی فرانسه در شهر نیس از آن استفاده کرد. وی با کامیون، جمعیت حاضر را در مسیری به مسافت دو کیلومتر و با حرکات مارپیچ زیر گرفت و 84 نفر را کشت.

در ادامه مکالمه اینترنتی کشف شده، احمدزی میگوید قادر به اجرای چنین حملهای نیست چرا که گواهینامه ندارد و سپس به آن مرد میگوید قصد دارد، وارد یک قطار شود و به اولین مسافرانی که مشاهده کرد، حمله کند.

گروه تروریستی داعش خود نیز مسئولیت حمله احمدزی را برعهده گرفت و ویدئویی منتشر کرد که در آن این نوجوان از قصد خود برای اجرای یک حمله از سوی داعش، سخن میگوید.

انتشار همین ویدئو باعث شد تا کارشناسان نسبت به ادعای احمدزی مبنی بر اینکه یک پناهجوی افغان است شک کنند، چرا که  احمدزی در این ویدئو از واژگان و اصطلاحاتِ پاکستانی استفاده میکند.

در تاریخ 3 مرداد نیز یک مهاجم 27 ساله سوری به نام «محمد دلیل»، در نزدیکی یک کافه در شهر جنوبی آنسباخ در ایالت بایرن، بمبی را که در کولهپشتیاش قرار داشت، منفجر و 12 نفر را به شدت زخمی کرد. این مهاجم که خود در این حمله کشته شد، قصد داشت وارد یک جشنواره بزرگ موسیقی شود، اما از آنجایی که بلیت تهیه نکردهبود، نتوانست مجوز ورود بگیرد.

داعش مسئولیت این حمله را نیز برعهده گرفت و ویدئویی از اعلام وفاداری محمد دلیل به این گروه تروریستی منتشر کرد.

داعش مدعی شد که دلیل، پیش از عزیمت به اروپا در آوریل 2013، در عراق و سوریه برای تکفیریها جنگیده بود و سه ماه وقت صرف ساختن بمبی کردهبود که در حمله خود استفاده کرد.

مقامهای آلمانی بر این باور هستند که مرگ دلیل بر اثر اشتباه وی در اجرای طرح تروریستیاش رخ دادهاست. به گفته آنها به نظر میرسد که این مهاجم قصد داشته کولهپشتی حاوی بمب خود را در میان جمعیت حاضر در جشنواره موسیقی رها کند.

اشپیگل در گزارش خود آوردهاست که این مهاجم مدت زمان کمی پیش از حمله خود با یک تروریست داعشی در ارتباط بودهاست و وی در پیامهای مکتوب اینترنتی از وی خواستهاست که ویدئویی از صحنه انفجار و آتشسوزیِ پس از آن، تهیه کند.

این پیامهای مکتوب همچنین نشان میدهند که وی قصد داشته حملات بیشتری مرتکب شود و سپس با تهیه ویدئویی برای داعش به اجرای حملات اعتراف کند.

پلیس آلمان پس از جستجوی محل اقامت این تروریست در اردوگاه پناهجویان در شهر آنسباخ، مواد بیشتری برای ساخت بمب یافت.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها