راهیان نور غرب و شمالغرب-30/ شرفبیانی در گفت‌و‌گو با دفاع پرس:

فضای یادمان‌های شهدا در استان کردستان افزایش می‌یابد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان گفت:‌ برنامه ما این است که در آینده فضای یادمان‌های شهدا را افزایش دهیم و در شهرها نیز یادمان‌هایی احداث کنیم.
کد خبر: ۹۴۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵ - 06August 2016

فضای یادمان‌های شهدا در استان کردستان افزایش می‌یابد

سرهنگ پاسدار "محمدرضا شرفبیانی" مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کردستان در گفتوگو با خبرنگار دفاع پرس بیان داشت: این استان به دلیل وجود شرارت گروهکهای ضد انقلاب به مدت 10 سال درگیر جنگ بوده است.

وی افزود: مجاهدتهای رزمندگان بومی و مهاجر در این استان تجربهی گرانقدری برای نسل حال و آینده است.

شرفبیانی در خصوص تعداد یادمانهای شهدای این استان گفت: این استان دارای 16 یادمان شهداست؛ که بیشتر آنها در نقاط صفر مرزی است و به دلیل شرایط جوی یادمانها را مرمت و بازسازی کردهایم.

وی با بیان اینکه استان کردستان در طول سال میزبان کاروانهای راهیان نور است، گفت: عمده فعالیت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ستادی است، و فعالیتهای اجرایی را سپاه و ارتش انجام میدهند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کردستان از آمادهسازی ستادهای پشتیبانی در شهرستانهای این استان برای راهیان نور خبر داد و تصریح کرد: برنامه ما این است که در آینده فضای یادمانهای شهدا را افزایش دهیم و در شهرها نیز یادمانهایی را احداث کنیم.

شرفبیانی در خصوص اجرای برنامههای فرهنگی در شهرهای کردستان در ایام برگزاری راهیان نور شمالغرب گفت: با هماهنگیهایی که با گروههای مردمی صورت گرفته است، برنامهریزی شده است تا برنامههای فرهنگی در پارکهای شهرها برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: امنیت در سرتاسر استان کردستان برقرار است و خانوادهها میتوانند به راحتی در یادمانها حضور یابند و اقامت داشته باشند.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار