یادداشت/ صباح زنگنه

روابطی برای سقوط دوجانبه

اتحاد و ائتلاف سعودی‌ها با رژیم صهیونیستی که خود نمونه بارز خباثت و سلب حقوق انسان‌ها است، به سقوط هر دوی این جریان‌ها خواهد انجامید.
کد خبر: ۹۴۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶ - 06August 2016

روابطی برای سقوط دوجانبه

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، صباح زنگنه در یادداشتی نوشت: آیه شریفه 36 سوره انفال چنین آغاز میشود آنگاه که خبیث و اجزای جبهه آن به همدیگر میپیوندند، در وهله نخست برای فرد معمولی تصور قدرتگیری آنها بهوجود میآید. اما خداوند متعال آن را نتیجه روند جدا شدن خبیثان از طیبین میداند و اینکه نمایندگان جبهه خباثت به هر اندازه که در کنار هم قرار بگیرند، نهتنها قدرت بیشتری به دست نخواهند آورد، بلکه همدیگر را خنثی خواهند کرد و مجموع و سرنوشت آنها سقوط در جهنم و خسران آشکار خواهد بود.

این آیه بهدنبال آیه شریفه دیگری است که میفرماید آنهایی که کفر ورزیدند و اموال خود را در جهت ممانعت از راه خدا و سد عن سبیل الله به کار برده و از آنها هزینه میکنند، در نهایت امری جز حسرت عاید آنها نخواهد شد و مغلوب مومنان خواهند شد.

این دو آیه دقیقا سرنوشت نظام فعلی عربستان و سیاستهای ریاض را نشان میدهد زیرا مقامات سعودی با استفاده از اموال و درآمدهای گزاف نفتی، از یک سو مانع رشد مردم منطقه و همسایگان شده و از سوی دیگر از این اموال و ثروتها در جهت حمله به همسایگان مانند یمن، بحرین، عراق، سوریه، لبنان و اخیرا ایران بهره میبرند. باید توجه داشت که تعبیر قرآن در این زمینه بسیار گویا و مشخص است که هزینه این اموال سد عن سبیل الله است. از سوی دیگر، اتحاد و ائتلاف سعودیها با رژیم صهیونیستی که خود نمونه بارز خباثت و سلب حقوق انسانها است، به سقوط هر دوی این جریانها خواهد انجامید.

عربستان سعودی در واقع با این اقدامات خود به دوران تسلط یهودیان بر مکه و مدینه بازگشت میکند و این وظیفه همه جهان اسلام و همه آزادیخواهان است که در برابر تسلیم مدیریت امنیتی، سیاسی و فرهنگی حرمین شریفین به رژیم صهیونیستی اعتراض کرده و قیام کنند و از جنایتی که حکومت عربستان به دنبال اجرای آن است، ممانعت به عمل آورند. سد عن سبیل الله توسط عربستان و با حمایت رژیم صهیونیستی انجام میگیرد و اگرچه براساس تاریخ، نابودی و هلاکت نیروهای ضدبشری امری روشن و محرز است، اما این سرنوشت محتوم وظیفه و مسئولیت مسلمانان جهان را کم نمیکند.

منبع: روزنامه جام جم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار