برگزاری مراسم گرامیداشت چهارمین شهید مدافع حرم اردبیل

مراسم گرامیداشت چهارمین شهید مدافع حرم استان اردبیل «شهید فرید کاویانی» در زادگاه شهید برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹ - 06August 2016

برگزاری مراسم گرامیداشت چهارمین شهید مدافع حرم اردبیل

به گزارش دفاع پرس از اردبیل، مراسم گرامیداشت چهارمین شهید مدافع حرم استان اردبیل، شهید فرید کاویانی در روستای لرد خلخال، زادگاه شهید برگزار شد.

در این مراسم که با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، معاون اجرایی سپاه حضرت عباس(ع)، فرمانده سپاه و فرماندار شهرستان خلخال، خانوادههای معظم شهدا و جمع کثیری از اهالی روستای لرد و روستاهای همجوار از بخش شاهرود شهرستان خلخال  برگزار شد، حجتالاسلام مهدی رزاقی امام جمعه بخش کلور طی سخنانی به جایگاه شهید، ارزش شهادت، تکریم خانواده شهدا و وظیفه جامعه در قبال شهید و شهادت پرداخت و گفت: شهدا بالاترین درجه را در نزد خداوند متعال دارند و استقبال پرشور مردم از پیکر مطهر شهدا نشانه عظمت الهی شهید است.

رزاقی افزود: شهیدی که به گفته قرآن کریم زنده است و نزد خداوند روزی میخورد مرتبهای دارد که همه خوبان عالم در آرزوی آن مقام و مرتبه هستند.

امام جمعه کلور با اشاره به اینکه اهداف و ارزشهای مورد تأکید شهدا نباید فراموش شود، گفت: باید جوانان و نوجوانان با مرام، راه، رسم و اهداف شهدا آشنا شوند و این از وظایف همه آحاد جامعه و بهویژه روحانیت است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باب شهادت بسته نیست؛ تکریم جایگاه شهید و خانواده معظم شهدا را نشانه پایبندی جوانان به آرمانهای شهدا دانست و حفظ ارزشهای دینی و عزت اسلام را از راههای عمل به وصایای شهدا برشمرد و بر کمک همهجانبه مردم به جبهه مقاومت بهعنوان خط مقدم عزتآفرینی برای اسلام و حفظ آرزشهای دینی تأکید کرد.

پخش کلیپ، شعرخوانی، مداحی و برگزاری دسته عزاداری سنتی و زیارت قبر مطهر شهید مدافع حرم فرید کاویانی لرد از دیگر بخشهای این مراسم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار