پیام رئیس کل دادگستری استان کرمان به مناسبت 17 مرداد؛

اطلاع‌رسانی یکی از مهمترین حقوقی است که مردم بر حاکمیت دارند

رئیس کل دادگستری استان کرمان در پیامی به مناسبت روز خبرنگار گفت: اطلاع‌رسانی یکی از مهم‌ترین حقوقی است که مردم بر حاکمیت دارند و دانستن و آگاهی حق مردم است و این حق را هیچ‌کس نمی‌تواند کتمان کند.
کد خبر: ۹۴۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹ - 06August 2016

اطلاع‌رسانی یکی از مهمترین حقوقی است که مردم بر حاکمیت دارند

به گزارش دفاع پرس از کرمان، یدالله موحد در پیامی به مناسبت روز خبرنگار آورده است: مبارک تقارنی است نامگذاری روز خبرنگار با شهادت مردی از این تبار که حق سوگند خداوند به « قلم و ما یسطرون» را به خون خود ادا کرد و با شهادت خود بر قداست قلم و آنچه مینویسد شهادت داد.

این پیام میافزاید: هفدهم مردادماه روز بزرگ و سترگ خبرنگار، فرصت مغتنمی است تا به پرچمداران و پیشقراولان اطلاعرسانی که نماینده جامعه در دسترسی آزاد به اطلاعات و آگاهی هستند، آنگاه که دخالت آنها در سرنوشتشان موثر است، را پاس بداریم.

در این پیام با تاکید بر این مهم که پرسشگری و دانستن حق مردم است، چنین مطرح شده است: اطلاع رسانی و آگاهیبخشی جایگاه والایی دارد و حق دسترسی به اطلاعات عمومی سنگ بنای حقوق مردم است و مردم باید آگاهی داشته باشند تا بتوانند به تکلیف خود عمل کنند.

این پیام تصریح میکند: قانون اساسی و قانون مطبوعات، دسترسی آزاد به اطلاعات را بیان کرده و قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در راستای حقوق مردم و خبرنگاران تصویب شده است.

در این پیام با اشاره به سخن امیرالمومنین علی(ع) که «هیچ خبری از مردم پنهان نماند»، آمده است: اطلاعرسانی یکی از مهمترین حقوقی است که مردم بر حاکمیت دارند و دانستن و آگاهی حق مردم است و این حق را هیچکس نمیتواند، کتمان کند.

موحد در پایان پیام خود آورده است: دسترسی آزاد به اطلاعات ازجمله حقوق مردم است و در مبانی دینی هم بر این امر تاکید شده و این رسالت مهم و خطیر بر عهده اصحاب رسانه است. هفدهم مرداد روز بزرگ خبرنگار که به مناسبت سالروز شهادت "شهید محمود صارمی" نامگذاری شده؛ فرصت مغتنمی است که این روز شکوهمند را به همه خبرنگاران، نویسندگان و روزنامه نگاران، صاحبان اندیشه و قلم و آزادگان عرصه اطلاعرسانی، صمیمانه تبریک و تهنیت عرض نمایم. از ایزد منان برای شما و همه تلاشگران این عرصه، توفیق روزافزون آرزومندم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار