مدیرکل اوقاف مازندران خواستار شد؛

حمایت نمایندگان مجلس از لایحه تشکیلات و اختیارات سازمان اوقاف

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه 16 پروژه عمرانی موقوفات در مازندران در حال اجراست، گفت: از نمایندگان مجلس خواستار حمایت از لایحه تشکیلات و اختیارات سازمان اوقاف هستیم.
کد خبر: ۹۴۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹ - 06August 2016

حمایت نمایندگان مجلس  از لایحه تشکیلات و اختیارات سازمان اوقاف

به گزارش دفاع پرس از مازندران، حجت الاسلام ستار علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران صبح امروز در نشست مشترک با علیاصغر یوسفنژاد نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ادارهکل اوقاف و امور خیریه مازندران سال گذشته با حمایتهای نمایندگان مجلس و مسئولان استانی موفق به کسب رتبه برتر در سطح کشور شد.

وی حمایت مجلس از وقف را نوعی حمایتهای مردمی دانست و افزود: اوقاف پشتوانه مردمی دارد و حمایتهای مجلس از اوقاف دلگرمکننده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه اوقاف تعامل با مسئولان را وظیفه دینی و قانونی خود میداند، ادامه داد: اوقاف و امور خیریه در مازندران 14 اداره و 6 نمایندگی دارد.

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه 811 موقوفه غیرمتصرفی در مازندران وجود دارد که اداره آن با متولیان است، تصریح کرد: بیش از 4 هزار خادم مسجد در استان در حال فعالیت هستند که از طریق دولت بیمه شدند.

وی از فعالیت بیش از 3 هزار خادم افتخاری در آستان امامزادگان و بقاع متبرکه استان خبر داد و گفت: 50 مدیر اجرایی بقاع متبرکه در استان فعالیت میکنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به فعالیت 161 پروژه عمرانی در بقاع متبرکه در استان، اظهار کرد: پروژههای عمرانی آستان امامزادگان و بقاع متبرکه با استفاده از ظرفیت خیران، کمکهای مردمی و... در حال اجرا است.

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه 16 پروژه عمرانی موقوفات در مازندران در حال اجراست، اضافه کرد: از نمایندگان مجلس خواستار حمایت از لایحه تشکیلات و اختیارات سازمان اوقاف هستیم.

وی خواستار اختصاص بودجه فرهنگی به فعالیتهای فرهنگی قرآنی در امامزادگان شد و گفت: بقاع متبرکه ظرفیت عظیمی در برگزاری فعالیتهای فرهنگی قرآنی دارند که باید از آنها استفاده کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه پروژههای عمرانی موقوفات و بقاع متبرکه شاخص استان باید بهعنوان پروژه ملی معرفی شود، ادامه داد: پروژه طرح توسعه حرم امامزاده عباس (ع) ساری یکی از مهمترین پروژههای استان است که در این زمینه دغدغه فراوان داریم.

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه با بودجههای استانی نمیتوان پروژههای عظیم امامزادگان را اجرایی کرد، افزود: اوقاف از بعضی دستگاههای اجرایی استان طلبکار است و باید طلبکاری موقوفات را دریافت و اجرای نیت کند.

وی با بیان اینکه ادارات اوقاف مازندران ساختمان اداری مناسبی ندارند، تصریح کرد: بسیاری از ادارات اوقاف شهرستانها در اماکن موقوفه قرار دارند و یا بعضی از ادارات اوقاف اجاره اداره را شخصی پرداخت میکنند تا نماز خواندن آنها دارای مشکل نباشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار