عضو هیئت انصارالله در مذاکرات صلح کویت تشریح کرد؛

نقش آمریکا در به شکست کشاندن مذاکرات یمنی‌ها

عضو هیئت جنبش انصارالله یمن در مذاکرات صلح کویت، جزئیاتی جدید از روند این مذاکرات را فاش کرد.
کد خبر: ۹۴۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲ - 06August 2016

نقش آمریکا در به شکست کشاندن مذاکرات یمنی‌ها

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس به نقل از المسیره، مهدی المشاط، عضو هیئت جنبش انصارالله یمن در مذاکرات صلح کویت روز جمعه، جزئیاتی جدید از روند این مذاکرات و نقش آمریکا در عدم رسیدن به راه حل بحران این کشور را اعلام کرد.

وی در صفحه فیسبوک خود نوشت: دور اول مشورتها، به ایدههای منصفانهای درباره راه حل بحران از جمله تشکیل نهادهای اجرایی، تاسیس کمیته امنیتی و نظامی انجامید. همچنین در این دور از مذاکرات، بر توقف تجاوز و پایان محاصره ظالمانه و محدودیتهایی که به اقتصاد کشور لطمه زده است، تاکید شد.

وی افزود: قرار شد اسماعیل ولد الشیخ نماینده سازمان ملل در امور یمن این توافقنامه را در ایام تعطیلات عید فطر تدوین کند و ما بعد از عید فقط آن را امضا کنیم نه اینکه مجددا به بررسی آن بپردازیم.

المشاط اظهار داشت: آمریکا برای به شکست کشاندن توافقی که واضح و منصف بوده و اجماع بینالمللی درباره آن وجود داشت، از طریق همپیمان سعودی و منافقین وارد عمل شد و فرمانهای آمریکا با مشارکت نماینده سازمان ملل در امور یمن اجرا شد.

این عضو هیئت جنبش انصارالله در مذاکرات کویت گفت: سفر عبدربه منصور هادی رئیسجمهور فراری به مأرب و تشدید حملات سعودی در ایام عید، متجاوزان را وادار کرد طرحی را به اسم سازمان ملل به اسماعیل ولد الشیخ ارائه بدهند با این حال که میدانستند که این طرح، راه حل واقعی برای خارج کردن آنها از این منجلاب نیست از این رو وانمود کردند که انصارالله خواهان راه حل پایدار و جامع نیستند.

مذاکرات گروههای یمنی از حدود چهار ماه قبل زیر نظر سازمان ملل متحد در کشور کویت آغاز شد و طی این مدت هیئت ریاض و هواداران تجاوز بارها کارشکنی کردند و مانع از رسیدن توافق بر سر راه حل بحران این کشور شدند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار