مسئول دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ:

شهدای تفحص قهرمانان بشردوستی هستند

مسئول دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ در ایران در مراسم تجلیل از خانواده‌های شهدای اخیر تفحص گفت: یاد و خاطره شهدای تفحص در همه جا گرامی داشته خواهد شد و این یاد و خاطره تا ابد در ذهن ما خواهد ماند. آنها قهرمانان بشردوستی هستند.
کد خبر: ۹۴۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹ - 06August 2016

شهدای تفحص قهرمانان بشردوستی هستند

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، اجلاس سه جانبه ایران، عراق و کمیته بین المللی صلیب سرخ در ایران با حضور سردار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، پیرمارتین، مسئول دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ در ایران و ژنرال حازم، معاون وزیر دفاع جمهوری عراق برگزار شد. در حاشیه این اجلاس از خانوادههای سه شهید اخیر تفحص شهدا، شهیدان فرزاد زنگنه، علیرضا شمسی پور، محمد پازوکی و جانباز تفحص، علیرضا گلمحمدی تجلیل شد.

پیرمارتین، مسئول دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ در ایران در مراسم تجلیل از خانوادههای شهدای اخیر تفحص گفت: این افراد ماموریت بشر دوستانهای را در دستور کار خود داشتهاند که و یک مقصد الهی را دنبال میکردند. شهید محمد پازوکی، شهید فرزاد زنگنه و شهید علیرضا شمسی پور همه این سه شهید در واقع آرزو و این تعهد را داشتهاند که پیکرهای دیگر شهدا را کشف کنند و این شهدای جنگ را به خانه برگردانند تا مایه تسکین آرامش روح و روان خانوادههای شهدای جنگ تحمیلی را فراهم بکنند.

وی در ادامه بیان داشت: من احساس شما خانواده محترم شهدا را درک میکنم و میزان رنج و ناراحتی که به دلیل از دست دادن عزیزانتان دارید را میدانم ولی در واقع شما باید به این افراد شجاع افنخار کنید. کمیته بین المللی صلیب سرخ به دلیل رسالت بشر دوستانه ای که بر دوش دارد، سعی و تلاش میکند که رنج و عذاب و آلام خانوادههای شهدا را تسکین دهد و این کمیته در سراسر جهان فعال است تا از تلاشهای کسانی مثل پسران شما حمایت کند. به همین دلیل است که ما این فرصت مهم را مغتنم میشماریم تا قدردان دستاوردها و کارهای مهم این شهدا باشیم.

مارتین در ادامه تصریح کرد: یاد و خاطره شما و پسران شما هم در همه جا گرامی داشته خواهد شد و این یاد و خاطره تا ابد در ذهن ما خواهد ماند. آنها قهرمانان بشر دوستی هستند که برادران کمیته بین المللی صلیب سرخ خواهند بود.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها