سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد؛

شهادت شش هزار و 600 نفر از آغاز تجاوز ائتلاف سعودی به یمن

دفتر سازمان بهداشت جهانی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که از آغاز تجاوز نظامی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی به یمن شش هزار و 600 نفر از شهروندان این کشور به شهادت رسیده‌اند.
کد خبر: ۹۴۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳ - 06August 2016

شهادت شش هزار و 600 نفر از آغاز تجاوز ائتلاف سعودی به یمن

به گزارش خبرنگار بینالملل دفاع پرس به نقل از «القدس العربی»، دفتر سازمان بهداشت جهانی در یمن با صدور بیانیهای اعلام کرد: از آغاز حمله ائتلاف سعودی به یمن شش هزار و 600 نفر از شهروندان این کشور شهید و همچنین 32 هزار و 964 تن نیز زخمی شدهاند.

در این بیانیه آمدهاست: طی هفت ماه اول سالجاری میلادی با برقراری یک آتشبس انسانی البته شکننده، تعداد کشته شدهها کاهش پیدا کردهاست؛ بهطوری که در این مدت تنها 611 کشته ثبت شده؛ این درحالی است که در سال 2015، پنج هزار و 987 نفر شهید شده بودند.

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، تعداد زخمیها در سال جاری میلادی نیز نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشتهاست؛ بهطوری که مجموع کل زخمیها در هفت ماه اول سال 2016، چهار هزار و 684 نفر اعلام شدهاست؛ درحالیکه این تعداد در دوره مشابه سال قبل 28 هزار و 277 تن بودهاست.

آمار و ارقام حاکی از آن است که تجاوز نظامی ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی علیه مناطق مسکونی و غیر نظامی سبب شده تا بیش از 2 میلیون نفر از شهروندان یمنی آواره شوند.

ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی از فروردینماه سال گذشته بهمنظور بازگرداندن قدرت به «عبدربه منصور هادی»، رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن و همچنین تضعیف جنبش انصارالله، حملات هوایی خود را علیه این کشور فقیر عربی آغاز کردهاست؛ که جنگندههای این ائتلاف با گذشت 16 ماه از آغاز حمله هوایی به یمن، همچنان به بمباران مناطق مختلف این کشور ادامه میدهند.

هرچند از حدود چهار ماه قبل مذاکراتی زیر نظر سازمان ملل در کویت با حضور گروههای یمنی در خصوص حل بحران این کشور آغاز شدهاست، ولی طی این مدت هیئت ریاض و هواداران تجاوز بارها کارشکنی کرده و مانع از رسیدن توافق بر سر راه حل بحران این کشور شدهاند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها