جانشین قرارگاه پدافند پرتوی:

هدف از برگزاری رزمایش‌های پرتوی ناامیدی کامل دشمن است

مسعود عبدالله‌زاده گفت: هدف از برگزاری رزمایش‌های پرتوی در کشور آمادگی لازم برای مقابله با حوادث و تهدیدهای دشمنان و کاهش آسیب و نا‌امیدی کامل دشمن است.
کد خبر: ۹۴۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۳ - 07August 2016

هدف از برگزاری رزمایش‌های پرتوی ناامیدی کامل دشمن است

به گزارش گروه دفاعی و امنیتی دفاع پرس، «مسعود عبدالله زاده»، جانشین قرارگاه پدافند پرتوی در نخستین جلسه رسمی هماهنگی عوامل اجرایی رزمایش پدافند پرتوی حضرت روح الله در تالار فیض دانشگاه کاشان اظهارکرد: در حال حاضر با توجه به آشوب های منطقه و شرایط خاص داخل کشور آمادگی های لازم برای مقابله با حوادث و وقایع بسیار حائز اهمیت است.

وی پیشرفتهای کشور در تمامی عرصه ها را تهدیدی برای دشمن دانست و تاکید کرد: فعالیت سایت هسته ای شهید احمدی روشن نطنز با 20هزار سانتریفیوژ وضعیت خاص و غیرقابل تحملی برای دشمنان کشور ایجاد کرده بود.

عبداللهزاده گفت: گرچه درعمل اتفاقی برای سایت های هسته ای ما نیفتاده است؛ اما از جانب برخی دشمنان نادان باید نگران بود؛ زیرا از سرندانم کاری در صورت عمل به تهدید، به سراغ تاسیسات کشور خواهند رفت که بخشی از آن در استان اصفهان و منطقه کاشان واقع است.

جانشین قرارگاه پدافند پرتوی کشور خاطرنشان کرد: سایت نطنز در حال حاضر می تواند مورد تهدید دشمن باشد و به همین دلیل و با توجه به تغییرات جدید در بحث منطقه ای مقرر شد آمادگی هایی با توجه به برآورد تهدیدها انجام گیرد.

عبداللهزاده اظهارکرد: نباید به رفع تهدیدها دلخوش باشیم بعلاوه این که نباید از جانب تهدیدهای حوادث طبیعی نیز غفلت کرد؛ چراکه وجود تاسیسات خود بخود وقوع حوادثی را محتمل می کند.

وی تاکید کرد: قرارگاه پدافند پرتوی کاشان نخستین قرارگاهی است که خارج از مرکز استان و در یک شهرستان ایجاد شده و برگزاری رزمایش نیز در جهت آمادگی برای کاهش آسیب ها در زمان وقوع حوادث و جلوگیری از شیوع پرتوها به منطقه های مسکونی و روستایی اطراف تاسیسات است.

عبداللهزاده با اشاره به مشارکت استان های قم، تهران و اصفهان در این رزمایش ملی خاطرنشان کرد: آرامش در رزمایش بسیار مهم است و پیش بینی انتقال مصدومان با بالگرد برای نخستین بار در این رزمایش صورت گرفته است.

به گفته وی رزمایش یک روزه پرتوی حضرت روح الله پنجمین رزمایش ملی پرتوی است که در کشور برگزار می شود و پیش از این رزمایش های پرتوی در بوشهر، اراک، اصفهان و تهران برگزار شده است.

نخستین رزمایش پدافند پرتوی منطقه کاشان به منظور ارزیابی مهارت های دستگاه ها و سازمان های اجرایی و ارتقا توانمندی های عمومی و مردمی در هنگام بروز حادثه در اواخر مردادماه امسال در شمال استان اصفهان و شهرستان کاشان برگزار می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها