راهیان نور غرب و شمالغرب-43/ ایده‌پور در گفت‌وگو با دفاع پرس:

مردم پاوه با راهیان نور مانوس شده‌اند/ آماده برگزاری مراسم روز ملی پاوه هستیم

فرماندار پاوه با بیان اینکه مردم پاوه با راهیان نور مانوس شده‌اند، گفت: راهیان نور باعث شده است مردم دفاع مقدس را هر روز به یاد بیاورند و رشادت‌ها و سلحشوری‌ها را از یاد نبرند.
کد خبر: ۹۵۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲ - 08August 2016

مردم پاوه با راهیان نور مانوس شده‌اند/ آماده برگزاری مراسم روز ملی پاوه هستیم

"پرویز ایدهپور" فرماندار پاوه در گفتوگو با خبرنگار دفاع پرس اظهار داشت: پاوه منطقهای نامآشنا برای مردم ایران اسلامی است و رهبر معظم انقلاب عنایت زیادی به این منطقه دارند.

وی افزود: رهبر انقلاب سال 90 سفری به کرمانشاه داشتند، که طی آن خودشان سفر به پاوه را انتخاب کردند و فرمودند که سفر به پاوه را خودم انتخاب میکنم و شما بقیه سفرها را مشخص کنید.

ایده پور خاطرنشان کرد: در زمان جنگ حضرت آقا به این منطقه سفرهایی داشتند و قطعا سفر رهبر معظم انقلاب به پاوه نشاندهنده استراتژیک بودن پاوه است.

فرماندار پاوه ادامه داد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی شهرستان پاوه دروازهای برای ورود گروههای معاند و ضد انقلاب بود که مردم سلحشور پاوه این دروازه را روی این گروهکهای معاند بستند و جانانه مقاومت کردند.

وی بیان کرد: شهدایی که در یادمان پاوه آرمیدهاند جزو آن نیروهای غیر بومی بودند که فرمان امام خمینی(ره) را لبیک گفتند و در آن روزهای سخت به کمک مردم پاوه شتافتند و پس از شهادت به دستور امام(ره) در این مکان دفن شدند و امروز قبور این شهدا زیارتگاه مردم از سراسر ایران اسلامی است.

فرماندار پاوه افزود: بستر سفرهای راهیان نور هر سال مناسبتر میشود؛ ولی متاسفانه مشکلاتی مانند راه نامناسب در برخی مناطق وجود دارد؛ که به دلیل کوهستانی بودن و هزینه زیادی که نیازمند است، فعلا کاری نمیتوان کرد؛ ولی امیدواریم به لطف خدا بتوانیم این مشکلات را برطرف کنیم.

ایده پور گفت: مردم پاوه با راهیان نور مانوس شدهاند. راهیان نور باعث شده است مردم دفاع مقدس را هر روز به یاد بیاورند و رشادتها و سلحشوریها را از یاد نبرند. راهیان نور جدای از بحث اعتقادی و معنوی در مورد اقتصاد هم در منطقه تاثیرگذار بوده و این از برکات راهیان نور است.

وی در مورد روز ملی پاوه گفت: ما تمام توان خود را در جهت برگزاری مراسم روز 26 مرداد، روز پاوه به کار گرفتهایم. چون مراسم روز ملی پاوه 37 بار برگزار شده است، ما تجربه زیادی کسب کردهایم و هر سال از سال گذشته این مراسم با شکوهتر برگزار خواهد شد و ضعف و خطا در برگزاری این مراسم کمتر شده است.

فرماندار پاوه افزود: مردم پاوه همیشه امین و مدافع انقلاب بودهاند و این را تاریخ ثابت کرده است و مردم پاوه تابع محض امام خمینی(ره) در آن زمان بوده و تابع محض امام خامنهای در این زمان هستند.

ایدهپور عنوان داشت: شهرستان پاوه به لحاظ این که 84 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد از جایگاه خاصی برخوردار است. مردم پاوه این خواسته را از مسئولین دارند که مرز شوشمین بهعنوان مرز مسافرتی معرفی شود؛ که ما در حال پیگیری برای تحقق این امر مهم هستیم.
 
وی افزود: در سفر حضرت آقا به پاوه 67 پروژه با اعتبار 39 میلیارد تومان مصوب شد؛ که اکنون 85 درصد آن پیش رفته و امیدواریم تا پایان سال جاری پیشرفت 100 درصدی داشته باشیم.

انتهای پیام/211

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار