شهیدی محلاتی:

از انتقاد ناراحت نمی‌شویم/ فرهنگ ایثار و شهادت عامل پیروزی ملت ماست

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تعامل بنیاد شهید با خبرنگاران گفت: از انتقاد ناراحت نمی‌شویم و از منتقدان سالم قدردانی و تشکر می‌کنیم.
کد خبر: ۹۵۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷ - 08August 2016

از انتقاد ناراحت نمی‌شویم/ فرهنگ ایثار و شهادت عامل پیروزی ملت ماست

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، دومین جشنواره سراسری تجلیل از خبرنگاران و رسانههای برتر در حوزه ایثار و شهادت صبح امروز دوشنبه 18 مرداد ماه با حضور حجتالاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی محلاتی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، سردار سرتیپ بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، حجتالاسلام موسویمقدم قائممقام سازمان صدا و سیما، هاشمی دانا مدیرعامل خبرگزاری دفاع مقدس، مسیح مهاجری مدیرمسئول روزنامه جمهوری و مسئولان رسانهها در تالار سیدالشهدا(ع) برگزار شد.

حجتالاسلام شهیدی در این مراسم با اشاره به بعثت پیامبر بهعنوان یک انقلاب، گفت: دنیا در سالهای گذشته دو قطبی شد و این موضوع سبب این شد که همه کشورها در دامن شرق و غرب قرار گیرند. به فرمایش استاد مطهری، شرق و غرب به منزلهی دو لبهی یک قیچی بودند که با اینکه از هم فاصله داشتند ولی هر زمان که لازم بود، با یک توان کمر میبریدند.

وی افزود: هر کشوری که انگیزه انقلابی داشت دو قطب مجزا و یا در کنار هم، مقابل او سد میشدند. تنها انقلابی که معیار شرقی و غربی را برهم زد انقلاب اسلامی با رهبری امام (ره) بود.

رئیس بنیاد شهید ادامه داد: دنیا که نمیخواست این انقلاب شکل بگیرد، کمر بست تا آن را در نطفه خفه کند. توطئهها یکی پس از دیگری شروع شد و از اوایل انقلاب حوادثی رخ داد؛ خلقهای مختلف سر بلند کردند، گروههای مختلف در مقابل انقلاب ایستادند و این عوامل منجر به جنگ نابرابر شد.

شهیدی تصریح کرد: همه پولها، تسلیحات و فکرها در اختیار صدام بود. کسی فکر نمیکرد بتوانیم مقاومت کنیم. گمان میکردند شش روزه ما را شکست میدهند؛ اما پس از هشت سال جنگ و با وجود اینکه با تمام امکانات به میدان نبرد آمدند، نتوانستند به هدفشان برسند. فرهنگ ایثار، شهادت و ایثارگری ملت ما عامل پیروزی بود و امروز نیز همینطور است.  37 سال از انقلاب میگذرد و با همه کارشکنیها همین فرهنگ حافظ ما بوده است.

رئیس بنیاد شهید بیان کرد: اگر امروز رهبری به کرات تاکید میکنند که این فرهنگ بماند و زنده باشد، به این دلیل است که این فرهنگ ما را نگه داشته است و باید این فرهنگ را حفظ کنیم. سعی کردیم این فرهنگ در جامعه پررنگ شود. شهید رجب زاده تنها درخواستش دیدار با رهبری بود. این فرهنگ هنوز در جامعه هست و همیشه در دیدار با خانواده شهدا عنوان میشود. آنها میگویند حاضریم فرزندان دیگرمان را در راه خدا بدهیم.

رئیس بنیاد شهید در پایان اظهار داشت: حتی در مسایل اقتصادی اگر فرهنگ ایثار و فداکاری وجود داشته باشد مشکلی در این زمینه نداریم. باید خلاقیت و نوآوری داشته باشیم. باید در فضاهای جدید روی فرهنگ ایثار کار کنیم. بنیاد مصمم است با خبرنگاران ارتباط کامل داشته باشد. ما از انتقاد ناراحت نمیشویم و از منتقدان سالم قدردانی و تشکر میکنیم. دست تعامل بنیاد دراز است. مسایل را با بنیاد در میان بگذارید. خبرنگار باید نسبت به همه مسایل آگاه باشد و سپس دست به قلم ببرد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار