بانوی مسلمان مالزیایی:

۳۰ مرتبه به عشق زیارت امام رضا(ع) به ایران سفر کرده‌ام

«سلبیه ایوب» از مسلمانان مالزی است که در ادوار مختلف در جشنواره امام رضا (ع) دعوت می‌شود، چرا که دلداده مکتب اهل بیت (ع) است. او در کودکی شافعی‌مذهب بوده اما سپس به مکتب تشیع پیوسته است.
کد خبر: ۹۵۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶ - 09August 2016

۳۰ مرتبه به عشق زیارت امام رضا(ع) به ایران سفر کرده‌ام

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «سلبیه ایوب» از مسلمانان مالزی است که در ادوار مختلف در جشنواره امام رضا (ع) دعوت میشود، چرا که دلداده مکتب اهل بیت (ع) است. او در کودکی شافعیمذهب بوده اما سپس به مکتب تشیع پیوسته است.

وی در سالهای جنگ تحمیلی به حوزه علمیه مکتب نرجس مشهد آمد و سپس نامش را نیز به «نرجس» تغییر داد. سه سال نیز در جوار بارگاه امام رضا (ع) زندگی کرده و خاطرات بسیاری در مسیر عشق به امام رضا (ع) دارد. «ایوب» تا به حال سه مدرسه دینی به نامهای «الاحیاء الشریف»، «الحکمه» و «محتشمیظ» در کوالالامپور پایتخت مالزی ساخته است، همچنین در سنگاپور و تایلند هم این کار را انجام داده.

وی در سیزدهمین جشنواره بینالمللی امام رضا (ع) نیز به دلیل فعالیتهای ارزنده خود در کشور افغانستان در مشهد حضور داشت. به مناسبت میلاد امام رضا (ع) با این خادم برگزیده فرهنگ رضوی گفتوگو کردیم:

لطفا خودتان را معرفی کنید و بگویید به چه علت اینجا هستید؟

من سلبیه ایوب از مالزی هستم و به عنوان یکی از هشت خادم برگزیده فرهنگ رضوی معرفی شدم. در کوالالامپور سمیناری 450 نفره برگزار کردم و به همین دلیل به عنوان خادم فرهنگی رضوی انتخاب شدم.

من سه سال در مشهد زندگی کردم که پس از آن سه مدرسه دینی در کوالالامپور تأسیس کردم و دانش اموزان زیادی الان در این مدارس مشغول تحصیل هستند.

البته در شمال مالزی هم مدرسه راه اندازی کردم که بیش از 700 نفر دانش آموز شیعه و سنی حضور دارند، در سنگاپور و جنوب تایلند هم مدرسهای راه اندازی کردیم و از این طریق معارف اهل بیت (ع) را ترویج میدهیم.

از چه زمانی متوجه شدید که به امام رضا (ع) ارادت ویژه دارید؟

از سال 1991 تا همین امروز یعنی از دورهای که برای تحصیل به حوزه مشهد آمدم علاقه عجیبی به امام رضا (ع) در جوار ایشان پیدا کردم.

چند مرتبه به ایران آمدهاید؟

بیش از ۳۰ بار به ایران آمدهام.

به چه ویژگی از سیره امام رضا (ع) بیشتر گرایش دارید؟

محبت و رأفت امام رضا (ع) ایشان واقعا با محبت ویژهشان همه را جذب بارگاه خود میکنند و بر دلها اثر میگذارند.


وضعیت مسلمانان مالزی به چه صورت است چقدر به اهل بیت (ع) علاقه مند هستند؟

الحمدالله خیلی خوب است بعد از سمیناری که ما در مالزی برگزار کردیم و مکتب اهل بیت (ع) و امام رضا (ع) را به مردم نشان دادیم، شناخت بیشتر و صحیح تری پیدا کردند و خوشبختانه راه صحیح توجه به اهل بیت (ع) را شناختهاند.

در حال حاضر بیش از 60 درصد مردم مالزی مسلمان هستند البته بیشتر سنی مذهب هستند اما تعداد شیعیان هم زیاد است خوشبختانه در این زمینه ها ما تحقیقات و پژوهشهای زیادی انجام میدهیم البته یک نکته این است که شیعیان مالزی پراکنده هستند.

برنامه خاصی برای ترویج فرهنگ رضوی و اهل بیت(ع) در مالزی دارید؟

بله برای امسال کارهایی انجام دادهایم تحقیقات و پژوهشها در زمینه امام رضا (ع) شروع کردهایم و دبستانها تا دبیرستانها و از سوی دیگر دانشگاهها را درگیر کردهایم انشاءالله هم به نتایجی میرسیم.

موفق و موید باشید.

-من هم از شما ممنونم.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها