معاون ابتدایی آموزش و پرورش:

دستورالعمل راهبران آموزشی به سراسر کشور ابلاغ شد

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: بخشنامه دستورالعمل راهبران آموزشی به استان‌های سراسر کشور ابلاغ شده است.
کد خبر: ۹۵۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۳ - 09August 2016

دستورالعمل راهبران آموزشی به سراسر کشور ابلاغ شد

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «محمد دیمه ور»، معاون ابتدایی آموزش و پرورش شامگاه سه شنبه و در جلسه تریبون آزاد دومین روز از اجلاس مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور که در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، درپاسخ به مشکلات و سوالات مدیران و روسای آموزش و پرورش برخی استان ها گفت: این ابلاغیه یکی از جدیدترین برنامه های آموزش و پرورش است که در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: بر این اساس راهبران آموزشی تمامی امتیازات ویژه مدیران را دریافت می کنند و از طرفی مبلغی بابت ایاب و ذهاب برای آنها تعریف شده تا ناظر بر فعالیت های مدارس عشایری و مناطق مرزی و چند پایه باشند.

دیمه ور اظهار کرد: تلاش می شود تا خدمت راهبران آموزشی به عنوان یک پست در آموزش و پرورش در نظر گرفته شود.

معاون آموزش ابتدایی در خصوص نظام آموزشی سه و سه در مقطع ابتدایی بیان کرد: با تلاش های صورت گرفته مدارس تحت پوشش این برنامه اکنون در حال فعالیت است.

وی به آموزش ضمن خدمت معلمان 6 سال سابقه و کمتر اشاره کرد و گفت: این بخشنامه در حال پیگیری است علاوه بر آن آموزش معلمان با سابقه کار 6 سال به بالا در حال اجرا است.

دیمه ور در پاسخ به سوال 24 ساعت تدریس قانونی معلمان ابتدایی با توجه به برنامه اعلامی برای آنان در 25 ساعت، اظهار کرد: این یک ساعت اضافی باید در شورای عالی بررسی و تمهیداتی برای این معلمان در نظر گرفته شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش نیز در این جلسه در خصوص برنامه های در نظر گرفته شده برای شادابی دانش آموزان مدارس و کارکنان این وزارتخانه گفت: تصمیم بر این است تا فعالیت های ورزشی را به سمت مدرسه سوق دهیم که در این راستا مسابقاتی نظیر المپیادهای درون مدرسه ای تدارک داده شده است.

مهرزاد حمیدی گفت: از دیگر اقداماتی که برای شادابی کارکنان در نظر گرفته شده ایجاد فرصتی برای ورزش کردن است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اقدامات خوبی برای توجه به بحث تربیت بدنی آموزش و پرورش شده، یاد آور شد: تصمیم بر این است تا در تمامی استان ها در حوزه تربیت بدنی پستی در قسمت معاونت پشتیبانی با آن اختصاص یابد و از همکاران موجود و علاقه مند به بحث تربیت بدنی مسئولی برای ورزش کارکنان انتخاب شود.

رئیس سازمان آموزش استثنایی وزارت آموزش و پرورش نیز در پاسخ به سوال برخی از مدیران کل استانها گفت: برای معلمان استثنایی هر ساله خدمت با ضریب 2/1 محاسبه می شود یعنی 25 سال سابقه کاری در این سازمان معادل 30 سال در مدارس عادی محسوب خواهد شد.

مجید قدمی افزود: با توجه به نحوه محاسبه سال های خدمت حکم بازنشستگی برای معلمان استثنایی زودتر صادر می شود که باید دولت نسبت به پرداخت بخشی از اعتبارات همکاری داشته باشد اما به دلیل کسری اعتبار حکم بازنشستگی صادر شده ولی سهم دولت پرداخت نشده است.

وی با بیان اینکه با هماهنگی های انجام شده در سال جاری این مشکل برطرف و ردیف خاصی برای آن در نظر گرفته خواهد شد، بیان کرد: در خصوص سنوات ارفاقی از سال 86 تا 91 که قطع شده بود اقداماتی در نظر گرفته شد از جمله برای سال های 86 تا 87 مشکل کامل رفع و بین سال های 88 تا 91 در حال مکاتبه برای حل مشکل این دسته افراد هستیم.

منبع: ایرنا
 

نظر شما
پربیننده ها