حجت الاسلام راشد یزدی:

حرم رضوی حافظ این کشور است

استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: وجود مقدس حرم رضوی حافظ این کشور است و امام رضا (ع) این افتخار را نصیب ما کرده و باید شکرگزار باشیم.
کد خبر: ۹۵۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲ - 10August 2016

حرم رضوی حافظ این کشور است

به گزارش دفاع پرس از کرمان، حجت الاسلام محمدکاظم راشد یزدی در آیین اختتامیه بیست و دومین جشنواره ملی شعر رضوی بیان داشت: امام رضا(ع) نهال شیعه اثنی عشری را آبیاری و مسئله امامت را حل کرد.

استاد اخلاق حوزه علمیه افزود: شیعه کسی است که جا پای حضرت علی(ع) میگذارد و نباید حرکات تند و نابهنجار داشته باشد.

وی تصریح کرد: کلمه و واژه امام در زمان بنیامیه و بنیعباس جرم بود اما علی بن موسی رضا(ع) در خانه خلیفه عباسی و در جامعه بر امامت بحث کرد.

وی افزود: امروز هجمه عظیمی علیه شیعه راه افتاده است و میگویند در زمان صفویه بوجود آمده اما کتابهای اهل سنت و شیعه این مسئله را از ابتدای اسلام بیان کردهاند.

حجت الاسلام راشد یزدی گفت: هر کس ثامن الحجج را قبول داشته باشد شیعه اثنی عشری است و امام رضا(ع) این افتخار را نصیب ما کرده و باید شکرگزار باشیم و در حقیقت لنگر این کشور وجود مقدس رضوی است و این افتخار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز در این آیین گفت: به ابتکار بنیاد بین المللی امام رضا(ع) اتاق فکر جشنواره را با حضور اساتید و صاحب نظران حوزه شعر و ادب برای بالا بردن سطح کیفی و پویایی جشنواره شعر رضوی تشکیل دادیم.

محمدرضا علیزاده افزود: جشنواره ملی شعر رضوی را پیشکسوتان آغاز کردند و جوانان در ادامه در حال اجرا و برگزاری هستند و همیشه پیوند عمیقی بین آنها وجود دارد که نمونه عینی آن همین جشنواره است.

وی گفت: سه هزار و 227 اثر از حدود 80 درصد از استانهای کشور در جشنواره شعر رضوی شرکت کردند که نشان دهنده این است شعرای کشور این رویداد فرهنگی را دنبال و مشارکت جدی در آن دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اظهار کرد: در جشنواره امسال در کنار موضوعات اصلی، بحث شعر اهل بیت (ع)، تقدیر و نکوداشت زنده یاد حمید سبزواری، تقدیر از علی انسانی مداح اهل بیت و تجلیل از دختران تعدادی از شهدای حرم را داریم.

وی گفت: با همکاری بنیاد بین المللی امام رضا(ع) و برنامهریزی برای پروسه سه ساله تصمیم داریم امکان حضور شعرای فارسی زبان در جشنواره ملی شعر رضوی فراهم شود که اتفاق بزرگی است.

علیزاده با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: شعر قطعا میتواند به عنوان ابزار تاثیرگذار بر سبک زندگی ایرانی و اسلامی باشد.

وی تصریح کرد: ما افتخار میزبانی شعرای شعر آیینی را داریم که به فرموده مقام معظم رهبری سرمایههای کشور هستند و ثروت ملی را ایجاد میکنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان گفت: شخصیتهای فرهیختهای در استان کرمان در حوزه شعر و ادب وجود داشتند و در حال حاضر نیز در حال فعالیت هستند.

وی افزود: 60 محفل ادبی در استان کرمان فعالیت دارند و رویدادهای ادبی مانند جشنواره شعر رضوی، جشنواره شعر آزاد، روشنا و دل عالم حاکی از جایگاه رفیع شعر و ادب در استان فرهنگ و ادب پرور کرمان دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان همچنین در این آیین پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) را قرائت کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار