راهیان نور غرب و شمالغرب-66/ رئیس بنیاد شهید سردشت در گفت‌وگو با دفاع پرس:

سردشت نیازمند بیمارستان تخصصی جانبازان شیمیایی است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان سردشت با بیان اینکه این شهرستان یک‌هزار و 460 جانباز شیمیایی دارد؛ که 45 درصد آن‌ها جانباز بالای 70 درصد هستند، گفت: سردشت نیازمند بیمارستان تخصصی جانبازان شیمیایی است.
کد خبر: ۹۵۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲ - 13August 2016

سردشت نیازمند بیمارستان تخصصی جانبازان شیمیایی است

مصطفی عمری، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان سردشت در گفتوگو با خبرنگار دفاع پرس اظهار داشت: شهر سردشت دارای 2 هزار و 250 جانباز است که یک هزار و 460 نفر از این عزیزان شمیایی هستند و این تعداد جانباز باعث شده که سردشت نیازمند توجه ویژهی مسئولین باشد.

وی افزود: 45 درصد جانبازان شیمیایی شهرستان جانبازان بالای 70 درصد هستند که به مراقبتهای ویژه نیاز دارند اما متاسفانه علیرغم قول وزیر بهداشت مبنی بر احداث یک بیمارستان تخصصی در سردشت، این کار انجام نشده و این جانبازان مجبورند برای درمان مسافتهای طولانی که نزدیکترین آن ارومیه با چهار ساعت فاصله است، را طی کنند؛ که این موضوع به یک معضل بزرگ برای جانبازان تبدیل شده است.

عمری با اشاره به اینکه مشکل دیگری که برای جانبازان وجود دارد نبودِ نمایندگی بیمهی ایران در سردشت و به تبع آن تاخیر در پرداخت هزینههای درمانی بیماران شیمیایی است، تصریح کرد: با توجه به قرارداد بنیاد شهید با بیمهی ایران جهت پرداخت هزینههای درمانی جانبازان و نبودِ نمایندگی پرداخت این بیمه در شهر، بعضاً پرداخت هزینههای درمانی این عزیزان با چهار ماه تاخیر پرداخت میشود؛ که این موضوع نیازمند توجه مسئولین است؛ تا با پیگیریهای لازم کمی از بار مشکلات جانبازان شیمیایی کم شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران سردشت در پایان بیان کرد: ما طرحی به نام طرح پایش برای رفاه حال جانبازان بالای 50 درصد و آنهایی که به دلیل مشکلات حاد نمیتوانند به کلینیک شهر مراجعه کنند داریم؛ که در این طرح، پزشک به خانهی این جانبازان میرود و در آنجا به معاینه و پایش سلامت این عزیزان میپردازد.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها