امیر پوردستان در دیدار با آیت­ الله ­علم­ الهدی عنوان کرد؛

سازماندهی یک ارتش متدین با سرمایه­‌گذاری بر روی فرماند­هان متدین و جذب نیروهای انقلابی

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه مطالبه رهبری از ارتش، ارتش متدین است، گفت: ارتش متدین با سرمایه­‌گذاری بر روی فرماند­هان متدین و جذب نیروهای انقلابی محقق شده است.
کد خبر: ۹۵۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹ - 13August 2016

سازماندهی یک ارتش متدین با سرمایه­‌گذاری بر روی فرماند­هان متدین و جذب نیروهای انقلابی

به گزارش دفاع پرس از مشهد، به دنبال سفر امیر سرتیپ دکتر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی به مشهد مقدس، وی به همراه جمعی از فرماندهان ارشد نزاجا با حضرت آیت الله علم ­الهدی نماینده ولی ­فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد دیدار کرد.

وی در این دیدار با اشاره به بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در جمع روحانیون عقیدتی سیاسی ارتش در سال 1388، اظهار داشت: معظم له در این دیدار عنوان کردند که "امروز ارتش ما یک ارتش متدین است" نگاه ما به این سخن حکیمانه رهبر معظم انقلاب به دو شیوه بوده است. اولین نگاه این بود که با توجه به سوابق درخشان ارتش و نیروی زمینی، ایشان مدال افتخار ارتش متدین را بر سینه ارتش نصب کردند. نگاه دوم ما این بود که مطالبه رهبری از ارتش، ارتش متدین است.

وی افزود: تدین ارتش، باعث میشود که این نیرو بسترساز ارتش حضرت بقیه ­الله(عج) باشد. ما باید یگان­های ارتش را به گونهای آماده کنیم که در زمان ظهور حضرت مهدی(عج) این نیرو از توانمندی و قدرت بالایی برخوردار باشد.

امیر پوردستان در ادامه با اشاره به اینکه بخش عمده ارتش را نیروی زمینی تشکیل می­دهد، یادآورشد: ما در نیروی زمینی دو مسئله را دنبال میکنیم تا به ارتشی که از لحاظ دینی در سطح بالایی قرار دارد و مد نظر رهبر معظم انقلاب است دست پیدا کنیم. اولین اقدام ما، سرمایه­گذاری بر روی فرماندهان است. ما سعی کردیم در تمام رده­های مختلف فرماندهی، افراد متدین را منصوب کنیم. دومین مسئله این است که در بحث گزینش سعی کردیم تدابیری اندیشیده شود که نیروهای توانمند، متعهد و انقلابی که در دامن خانواده­هایی با روحیه انقلابی رشد کردند جذب نیرو شوند.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از وظایف نیروی زمینی ارتش خاطر نشان کرد: حفاظت از مرزهای غربی و جنوب غربی، استقرار سامانه­های پدافند هوایی، پشتیبانی بالگردی از تمامی مرزهای کشور، استقرار سامانههای شنود در مرزها، و پاکسازی مناطق آلوده توسط سه قرارگاه در استان­های ایلام، کرمانشاه و خوزستان از وظایف نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی است.

فرمانده نیروی زمینی در ادامه با اشاره به فعالیت­های مستشاری این نیرو در سوریه گفت: بر اساس باب جهادی که فرمانده معظم کل قوا بر روی نیروی زمینی ارتش باز کردند این نیرو فعالیت­های مستشاری خود را از دی ­ماه سال گذشته آغاز کرده است.

وی ادامه داد: در یک موضع در جنوب حلب، النصره تمام توان خود را جمع کرده بود که بتواند خط ارتش را بشکند که الحمدالله با مقاومت و ایستادگی فرزندان ولایتمدار این مملکت نتوانستند راه به جایی ببرند و در این مأموریت با تقدیم 7 شهید مدافع حرم توطئه دشمن نقش برآب شد.

در ادامه آیت­ الله سید احمد علم الهدی در سخنانی با اشاره به فتنه 1388 و دخیل نبودن افراد منتسب به ارتش، اظهار داشت: تهذیب و پاکی ارتش آنقدر زیاد است که در یک بحران سیاسی بوجود آمده در کشور، از خانواده ارتش حتی یک نفر هم جزو فتنه­ گران نبود.

وی افزود: این لطف خداوند و اخلاص حضرت امام(ره) این عبد صالح خداوند بود که روزی امام راحل نسبت به حفظ ارتش با توجه به اینکه در آن زمان نیز سبقه­ای اینچنین درخشان داشتند اهتمام ورزیدند.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: ارتش در برابر دشمن صف سکندری است که هم راه نفوذ دشمن را سد می­ کند و هم اینکه او را در حمله به این آب و خاک مأیوس میکند.

وی در پایان تأکید کرد: ایران اسلامی یک جزیره امن شده است و این به برکت مجاهدتهای نیروهای ارتش و نیروهای مسلح کشور است و نگاه مردم کشورمان به نیروهایی است که این امنیت را برای این کشور تأمین کردند.

وی در پایان گفت: صلابت ارتش، نتیجه اقتدار نیروهای مسلح است که سبب هراس دشمن شده است. ما نیز به این نیرو مباهات می­کنیم، و اینکه محور اقتدار نظام ما جریانی دینی، خالص و خداپسند است آن را نعمتی از جانب خداوند می­دانیم و در کنار نعمت انقلاب خدا را شاکریم.     

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها