رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

ایران از ارتش و سپاهی با حلقه‌های تربیتی بی نظیر در دنیا برخوردار است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: باید بدانیم ما یک ارتش، سپاه، بسیج با حلقه‌های تربیتی که در دنیا نمونه ندارد داریم و این در حالی است که دشمن هم ضعیف شده است.
کد خبر: ۹۵۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲ - 13August 2016

ایران از ارتش و سپاهی با حلقه‌های تربیتی بی نظیر در دنیا برخوردار است

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در آئین تکریم و معارفه فرمانده سپاه فجر استان فارس، اظهار داشت: امیدواریم معنای تقارن این مراسم با این ایام نورانی میلاد امام رضا(ع) و دهه کرامت، قبول زحمات، تلاشها و مجاهدتهای مخلصانه سردار بزرگواری باشد که از نوجوانی لباس سربازی ولایت به تن کرده و تا امروز یک لحظه آن لباس جهاد را از تن بیرون نیاورده است.

وی افزود: این تقارن نورانی هر معنی که داشته باشد، تمامی ما میدانیم که برای استمرار راه و تحقق اهدافمان راهی جز توسل به ولایت و اهل بیت(ع) وجود ندارد.

سردار نقدی در ادامه با اشاره به اینکه ملت ایران با پیروی از راه امام راحل بزرگوار، میدان جهاد گستردهای را برای خود انتخاب کرد، گفت: چشمانداز این راه را امام خمینی(ره) اینطور توصیف کردند که تا بانگ «لااله الا الله و محمد رسولالله» در جهان طنینانداز نشود، مبارزه هست و تا مبارزه هست، ما هم هستیم.

وی با تاکید بر اینکه این میدان گسترده و بیانتها از جهاد بدون توسل به اهل بیت(ع) به نتیجه نمیرسد، عنوان کرد: با همین خط و مرام تا امروز این پیشرفتهای شگرف و سرنوشتساز محقق شده و روزبهروز دشمنان را به عقب رانده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: دشمن پس از شکست در سلطه مستقیم، دامهای پیچیدهای پیش روی ملتها پهن کرده و از زمانی هم که قوه قهریه برای استعمار بیفایده شد، از این دامها برای در بند کشیدن ملتها استفاده میکند؛ لذا در دنیای امروز دامهایی که در عرصه فرهنگی میبینیم، ابعاد بسیار گسترده ای دارند.

وی سپس به برخی از این ابعاد اشاره کرد و افزود: معدن فساد در هالیوود، جوایز هنری و فرهنگی که غربیها برای به دام انداختن فرهنگ و هنر ملتها ایجاد کردند، تسلط به بانکها در عرصه اقتصادی و تحریمها، تخریبها و غیره تا سلطههای نظامی و به جان هم انداختن همسایهها و دو گانه کردن کشورها، مواد مخدر، شبکههای ماهوارهای، شبکههای اجتماعی فاسد، فرقهسازیها، داعش، دینسازیها، گروهسازیها، حزبسازیها و سازمانهای بینالمللی که به اسم حقوق بشر جنایت در حق بشریت را رنگ و لعاب و انسانی جلوه میدهند، از جمله ابعاد این دامها است.

سردار نقدی با بیان اینکه تمام اینها توسط استعمار و استکبار درست شده و با تمام این دستگاهها برای به بند کشیدن ملت ها و برای سلطه بر بشریت تلاش دارند، گفت: انقلاب اسلامی ایران وارد چنین عرصهای شده است که باید تمام این تار و پودها را پشت سر گذارد و بشر را از تمام این قیود و بندها آزاد کند.

وی با  اشاره به اینکه هرجا اهمیت بیشتری داشته باشد، آنها سرمایه بیشتری میگذارند، تصریح کرد: جایی مانند استان فارس که فرهنگساز برای کشور و منطقه و الهامبخش برای دنیا است، همواره مورد توجه استعمار و استکبار قرار دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اظهار این نکته که استان فارس، استانی معمولی نیست که حوادث و جریانهای آن به همین موارد خلاصه شود، بیان داشت: آنها در این استان نکات مختلف را بررسی و دامهای متفاوت طرح میکنند؛ به عبارت دیگر دشمنان تلاش میکنند این جامعه ارزشمند و اثرگذار بر کل کشور را به قید و بند خود در آورند به همین خاطر در اینجا میدان و عرصه جهادی جدی و بزرگ است.

وی در ادامه با اشاره به برخی از موارد از جمله ایستادن در مقابل پرتغالیها تا تقدیم 15 هزار شهید در استان فارس گفت: این استان با کارنامهای که در طول انقلاب دارد دست دشمن را از این دیار کوتاه و نقشههای آنها را نقش بر آب میکند.

سردار نقدی سپس به شکستهای اخیر آمریکا در موقعیتهای مختلف در سطح جهان اشاره کرد و بیان داشت: آمریکا دیگر ابرقدرت نیست و شکستهای مفتضحانه آمریکا در کودتاهای مختلف در ترکیه و دیگر نقاط دنیا نشان از نقش برآب شدن نقشههای شوم آنها دارد؛ در حالی که به گفته مسئولان آمریکا از آغاز سال میلادی تا امروز 450 نفر در درگیریهای مردمی در این کشور با سلاح کشته شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در زمان کنونی و با وجود این دامها و بندها، میدان و کارزار سختی پیش روی ما قرار دارد، اظهار داشت: باید بدانیم ما یک ارتش، سپاه، بسیج با حلقههای تربیتی که در دنیا نمونه ندارد داریم و این در حالی است که دشمن هم ضعیف شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با ابراز امیدواری از اینکه با چنین وضعی باید گامهای بعدی را بلندتر برداریم، افزود: باید عرصه برای پیشرفتهای بیشتر فراهم شود و کارهایی که سردار غیبپرور انجام دادند ادامه پیدا کند به عنوان نمونه، سردار غیبپرور در سال 88 خیلی حوب عمل کرد و اقدامات وی بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفت و حتی صحبتها و راهکارای وی در دیگر استانها مورد استفاده قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پر کردن جای چنین سرداری کار آسانی نبود، عنوان کرد: کسی که با همین قدرت، بتواند کارها را پیش ببرد و از نوجوانی انقلابی بوده و در بسیج هم کارهای مهمی داشته، فرمانده منطقه خراسان رضوی و خراسان جنوبی بود؛ فردی که همان ایستادگی و مقاومت و درایت استفاده از سلاح دفاع مقدس در برابر فتنهگران را دارا هستند.

سردار نقدی افزود: صلابت در برابر نفاق و انحراف از ویژگیهای سردار غیاثی است و وی پیکی از سرزمین امام رضا(ع) به سوی سرزمین برادرشان حضرت شاهچراغ (ع) است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر بسیج به عرصه صنایع تبدیلی وارد شده که باید با موفقیت به مقصد برسد خاطرنشان کرد: بسیج در فضای مجازی نیز ورود کرده و بیگانگان اعتراف دارند که به تسخیر بسیج در آمده اند.

در این آئین از زحمات و تلاشهای 11 ساله سردار سرتیپ غلامحسین غیبپرور، فرمانده سپاه فجر استان فارس تقدیر و تجلیل به عمل آمد و سردار سید هاشم غیاثی به عنوان فرمانده جدید سپاه فجر و سردار غیبپرور هم به فرماندهی قرارگاه امام حسین (ع) کشور منصوب شدند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار