دبیرکل حزب الله لبنان:

قدردان ایران و سوریه هستیم

سید حسن نصرالله گفت: از همه کشورهایی که در کنار مقاومت ایستادند و پشتیبانی تاریخی آنها از مقاومت، سپاس و قدردانی می کنیم.
کد خبر: ۹۵۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸ - 13August 2016

قدردان ایران و سوریه هستیم

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «سید حسن نصرالله»، دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت سالگرد پیروزی مقاومت لبنان گفت: در جنگ ژوئیه دو هزار و شش که از شبکه تلویزیونی خبر، المنار، المسیره، العالم و المیادین پخش شد گفت: خدا را سپاس که از ما حمایت کرد و پیروزی ما را تایید کرد و امنیت و اطمینان به ما ارزانی کرد. امروز، دهمین سالگرد پیروزی شما مردم، پیروزی خون شهدا، ارتش و ملت شما در سال دو هزار و شش است.

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: رژیم صهیونیستی در جنگ ژوئیه دو هزار و شش در رسیدن به اهدافش شکست خورد. بی گمان، اسرائیل و آمریکا در این جنگ تجاوزکارانه شکست خوردند و تصمیمگیر این جنگ مانند جنگ کنونی یمن، آمریکا بود.

وی بیان کرد:  ناکام گذاشتن اهداف اسرائیل در این خصوص دستاورد عظیم و راهبردی بود. در بررسی ها و تحلیل ها درباره این جنگ، بخش مربوط به شکست اسرائیل در این جنگ بخش عمده آن را تشکیل می دهد. یکی از بزرگ ترین اهداف در این تجاوزگری نابود کردن مقاومت و حزب الله از معادلات داخلی لبنان و منطقه بود.

سید حسن نصرالله در ادامه سخنرانی تاکید کرد: همچنین، دور کردن مقاومت از مرزها از جمله اهداف این تجاوزگری بود که شکست خورد زیرا مقاومت همان ملت و اهالی مناطق است. بعد دیگری از حقایق مربوط به پیروزی در این جنگ، نتایج برآمده از این جنگ بود. مقاومت در این جنگ در شرایط دفاعی قرار داشت.

وی بیان داشت: هدف اصلی مقاومت، ناکام گذاشتن دشمن از رسیدن به اهدافش بود. نتایج برآمده از این جنگ به وسیله جانفشانی ها، برنامه ریزی ها، شهادت ها و تلاش های فداکارانه بود. این جنگ و پیروزی در آن برای مقاومت به لحاظ امنیتی، نظامی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و معنوی نتایج و دستاوردهایی داشت که بایسته است مورد ارزیابی و واکاوی قرار گیرد.

دبیر کل حزب الله  لبنان تصریح کرد: نخستین برآیند این جنگ متزلزل کردن شدید ارتش اسرائیل بود که سبب شد وضع ارتش آن تقریبا در آستانه فروپاشی قرار گیرد و سران ارتش به یکدیگر اتهام زنی کردند که به ناسزاگویی نیز رسید. بی اعتمادی همچنان در ارتش اسرائیل در سطح نظامیان و افسران اسرائیل وجود دارد.

سید حسن نصرالله اظهار کرد: دومین برآیند جنگ تضعیف ساکنان اسرائیل به ارتش بود. اعتماد آنها به ارتش کاهش زیادی یافت. سومین برآیند جنگ کاهش اعتماد مسئولان سیاسی به ارتش بود. چهارمین برآیند جنگ تزلزل فرماندهان ارتش به مقامات سیاسی بود. پنجمین برآیند جنگ نیز تزلزل و تضعیف ساکنان اسرائیل به مقامات سیاسی بود. شکست در جنگ ژوئیه سبب ایجاد بحران سیاسی در اسرائیل شد.

وی گفت: مهم ترین ابزار و سلاحی که ترامپ علیه دمکرات ها استفاده می کند این است که اوباما و هیلاری کلینتون مسئول ایجاد داعش و دیگر گروه های تروریستی هستند. پس از شکست طرح آنها در ایجاد خاورمیانه جدید و پایداری مقاومت لبنان و فلسطین و پایداری ایران و سوریه و سرآغاز انقلاب مردمی که به سرنگونی رژیم های مورد حمایت آمریکا منجر شد، آنها به دنبال طرحی دیگر رفتند. آنها برای نابود کردن سوریه و عراق به ایجاد جنگ نیابتی در منطقه روی آوردند و عناصر مزدور خود را از نقاط مختلف جهان با پول و حمایت بسیج کردند.

دبیر کل حزب الله لبنان بیان داشت: آمریکایی ها این گروه های تروریستی را بسیج کرده و آنها را مسلح کرده اند و مرزها را به روی آنها گشودند و آنها را آموزش دادند. امروز، داعش در موصل و الرقه دستمایه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست و اکنون به علت تبلیغات انتخاباتی است که از نابودی آنها سخن می گویند.

سید حسن نصرالله گفت: آمریکا، عربستان سعودی و برخی کشورهای منطقه این گروه ها و عناصر را به منطقه آوردند و سپس برای از میان برداشتن آنها تلاش می کنند. تاریخ مصرف این گروه های تروریستی به سر آمده است و آمریکایی ها درصدد نابودی آنها هستند. این گروه ها برای نابود کردن مقاومت و ملت های مقاومت منطقه ایجاد شدند تا رژیم های وابسته و فرمانبر ایجاد شود.

دبیر کل حزب الله لبنان ادامه داد: من امروز از همه افراد این گروه می خواهم که سلاح خود را زمین بگذارند زیرا ابزار دست آمریکا و سعودی هستند و آمریکا آنها را برای جنگ با برادرانشان به خدمت گرفته است. شما، اندکی فکر کنید، می بینید که از شما سوء استفاده شده است. امروز، همه تلاش ها باید در جهت نابود کردن این فتنه سرزده در بین امت اسلامی معطوف شود.

منبع: میزان
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار