سردار نجاتی:

تشکیل قرارگاه فرهنگی، راهکار مقابله با ناتوی فرهنگی دشمن است

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: در زمان جنگ تحمیلی ما قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) را داشتیم که تمامی حوزه‌ها و ظرفیت­‌های کشور در آن قرار داشت؛ در حال حاضر نیز که تهاجم فرهنگی دشمن، کشور و مردم کشورمان را هدف قرار داده تشکیل یک قرارگاه فرهنگی راهکار مقابله با دشمن خواهد بود.
کد خبر: ۹۵۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱ - 14August 2016

تشکیل قرارگاه فرهنگی، راهکار مقابله با ناتوی فرهنگی دشمن است

به گزارش دفاع پرس از خراسان رضوی، دومین جلسه کمیته فرهنگی، اجتماعی و رسانهای شورای هماهنگی دفاع مقدس با حضور اعضای این کمیته در مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی برگزار شد.

سردار اکبر نجاتی در این جلسه مطالبی را در خصوص هدف تشکیل این کمیته و وظایفی که بر عهده دارد بیان و اظهار کرد: هدف از راه ­اندازی این شورا، تدوین برنامه­های مناسب جهت پرداختن به موضوع دفاع مقدس و نشر ارزشهای آن در استان است که امیدواریم با یک همکاری همهجانبه بتوانیم شاهد اثرگذاری و فرهنگسازی در حوزه دفاع مقدس در جامعه باشیم.

وی افزود: بر اساس اسناد باقیمانده از دوران هشت سال دفاع مقدس 34 کشور از دولت عراق پشتیبانی کرده بودند؛ اما با این وجود ملت غیور ایران توانست به پیروزی دست یابد؛ دلایل و عوامل این پیروزی باید مشخص و برای نسل امروز جامعه تبیین شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها فرمودند که در مقابل جنگ فرهنگی که دشمن علیه ما و اسلام راه انداخته است باید قرارگاه فرهنگی ایجاد کنیم، ابراز داشت: در زمان جنگ تحمیلی ما قرارگاه خاتمالانبیا(ص) را داشتیم که تمامی حوزه­ها و ظرفیتهای کشور در آن قرار داشت و از آنجا هدایت و رهبری می­شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی اظهار داشت: امروز ما با جبهه­ جنگی در زمینههای فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در کشور مواجه هستیم که هر لحظه امکان شبیخون و ناتو فرهنگی در آن وجود دارد.

وی با اشاره به فعالیت 160 کانال رسانهای غربی علیه ایران و انقلاب اسلامی، تصریح کرد: سینمای هالیوود سالی 10 فیلم جهت تخریب چهره اسلام، قرآن و شیعه میسازد؛ که این نشان از یک اقدام کاملا سازماندهی شده دارد.

سردار نجاتی با بیان اینکه امروز بحث ترور چهرههای فرهنگی در کشور مطرح است، گفت: زمان جنگ جهانی اول کشور با 22 میلیون جمعیت 11 میلیون کشته داد؛ اما در جنگ تحمیلی تنها 180 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی شد؛ که این نشان می­دهد اگر در مقابل دشمن ایستادگی کنیم کمتر از تسلیم شدن تلفات خواهیم داد.

در ابتدای این جلسه حسین امینی معاون فرهنگی و رسانه­ای اداره کل ارشاد اسلامی خراسان رضوی و رئیس کمیته به تشریح وظایف این کمیته و دستورکار این جلسه پرداخت و از اعضا خواست تا با بهره­گیری از توان و ظرفیت دستگاههای فرهنگی برنامه­های خود را ارائه کنند.

مرتضی سلطانی دبیر کمیته فرهنگی، اجتماعی و رسانه­ای شورای هماهنگی دفاع مقدس استان نیز در سخنانی این کمیته را بستری مناسب برای ارتباط دستگاه­های متولی امور فرهنگی با مرکز فرهنگی دفاع مقدس و اجرای برنامههای تاثیرگذار در حوزه دفاع مقدس دانست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار