الگوی زندگی ایرانی و اسلامی در اولویت کارها باشد

سرپرست فرمانداری یزد گفت: الگوی زندگی ایرانی و اسلامی باید به‌ عنوان یک اولویت در کارها مدنظر قرار گیرد.
کد خبر: ۹۶۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۲ - 14August 2016

الگوی زندگی ایرانی و اسلامی در اولویت کارها باشد

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، مصطفی سالاری، سرپرست فرمانداری یزد ۲۴ مردادماه در نشست شورای توسعه فرهنگی شهرستان یزد با اشاره به اینکه توسعه فرهنگی و اجتماعی دغدغه مسئولان ارشد نظام و استان است اظهار کرد: مباحث فرهنگی امروز جامعه ما با آسیبهای اجتماعی پیوند خورده و این مهم موضوع را پیچیده کرده است.


سالاری با بیان اینکه الگوی زندگی ایرانی و اسلامی باید به عنوان یک اولویت در کارها مدنظر قرار گیرد تأکید کرد: تاکنون تلاش کردهایم با اقدامات سلبی آسیبهای اجتماعی را کاهش دهیم در صورتی که این روش جوابگو نبوده و مشکلی را از جامعه برطرف نکرده است.


وی با اشاره به سالهای ابتدایی پس از انقلاب و موضوع ویدئو تصریح کرد: تا زمانی که در موضوع استفاده از ویدئو با اقدامات سلبی پیش رفتیم نتیجهای حاصل نشد و اساساً مقابله کردن با پیشرفت فنّاوریهای روز دنیا کاری بیهوده است.


سالاری خاطرنشان کرد: این موضوع امروز برای ماهواره اتفاق افتاده و هرکجا صحبت از ماهواره است به مشکلات آن پرداخته و آن را نفی کردهایم چرا هیچ موقع به دنبال روشی برای استفاده بهینه و مطلوب از فنّاوریهای روز دنیا نبوده و نیستیم؟


این مقام مسئول بابیان اینکه ضروری است تا زمینه تشویق جوانان و نوجوانان برای استفاده صحیح از فناوریهای روز دنیا فراهم شود اظهار کرد: جوان امروزی فراتر آن است که موضوعات را بدون دلیل و منطق بپذیرد و این هنر بزرگترها و باتجربهها است تا با آموزش صحیح، مسیر درست را به آنان آموزش دهند.


سرپرست فرمانداری یزد هنر تئاتر را یکی از روشهای مناسب برای آگاهسازی و فرهنگسازی در بین جوانان و نوجوانان دانست و افزود: در صورتی که با کار کارشناسی به موضوع تئاتر ورود کنیم نتایج مثبتی در زمینه کاهش آسیبهای اجتماعی و توسعه فرهنگی به دست خواهد آمد.


وی با انتقاد از برخی برنامه آموزشی فراگیر شده در سطح جامعه گفت: امروز مشاهده میکنیم که بسیاری از آموزشها برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی جنبه تشویقی برای فرد ایجاد میکند تا حتی برای یک بار هم که شده موضوع مورد اشاره را تجربه کند که ممکن است این تجربه راهی برای سقوط به ورطه نابودی باشد.


سالاری بابیان اینکه ضرورت دارد سخنوران منبری با اطلاعات روز مردم و مستمعین را میهمان کنند تأکید کرد: بنا بر مشاهدات عینیای که وجود دارد برخی از سخنرانیها و خطابهگوییها در سطح شهرستان کمتر با مسائل روز جامعه تناسب دارد.


وی بابیان اینکه مهاجرپذیر بودن استان و شهرستان یزد توسعه فرهنگی را کند و آسیبهای اجتماعی را افزایش داده است افزود: اگر به جای صنایع سخت و پر آب خواه صنایعهای تک و فناوریهای نوین در استان و شهرستان مستقر شده بود مهاجرتهای صورت گرفته از رده نیرویهای یدی به نیروهای متخصص ارتقا مییافت و امروز شاهد وضعیت بهتری بودیم.


سرپرست فرمانداری یزد با اشاره به اینکه برنامه ششم توسعه توجه جدی و ویژهای به مباحث فرهنگی و رفع آسیبهای اجتماعی داشته است از مسئولان امر در شهرستان خواست تا پیگیری برشهای استانی و شهرستانی در اجرایی شدن این برنامه پیشگام باشند.


وی نظام جمهوری اسلامی را تابع یک قانون دانست و افزود: نظام ما برگرفته از یک قانون و تحت ولایت مقام معظم رهبری است که ضرورت دارد قانون بهصورت یکسان در جایجای کشور عزیز ایران اسلامی اجرا شود.


سالاری تصریح کرد: متأسفانه دیده میشود در بسیاری از مسائل فرهنگی و اجتماعی تعابیر متفاوت و خودخواستهای از قانون میشود که لازم است ضمن پرهیز ازاینگونه امور در راستای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام برداریم.


وی بابیان اینکه تهدید و آسیب اجتماعی همواره وجود دارند از مسئولان و دستاندرکاران فرهنگی و اجتماعی شهرستان یزد خواست تا برنامهریزی مناسب و اتخاذ تدابیر لازم این تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند.

منبع:ایکنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار