معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

تخصیص 10 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل بیمارستان‌‌های کشور

«علیزاده»،در حاشیه بازدید از بیمارستان آموزشی و درمانی سینای مراغه گفت: دولت با نگاه توسعه زیرساخت‌های بخش سلامت، در سال جاری 10 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل ساختمان بیمارستان‌های کشور اختصاص داده است.
کد خبر: ۹۶۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۵ - 14August 2016

تخصیص 10 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل بیمارستان‌‌های کشور

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «محمدجعفر علیزاده»، معاون وزیر راه و شهرسازی شامگاه یکشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان آموزشی و درمانی سینای مراغه در گفت و گویی افزود: در حال حاضر از مجموع 120 طرح ساختمانی و تأسیساتی بخش دولتی حدود 100 طرح مربوط به بخش های بیمارستانی است.

علیزاده گفت: دولت در این راستا حدود 50 هزار میلیارد ریال اعتبار علاوه بر اعتبارات مصوب نظام سلامت اختصاص داده است.

وی افزود: میزان اعتبار تخصیص یافته برای ساخت 100 بیمارستان با 24 هزار تخت در حال احداث بیش از 10 هزار میلیارد ریال است.

رئیس سازمان مجری ساختمان ها و تأسیسات دولتی و عمومی ادامه داد: وزارت راه شهرسازی طبق برنامه ریزی خود درصدد است تا پایان سال جاری 40 بیمارستان با پنج هزار و 700 تخت را به منظور تجهیز امکانات درمانی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحویل دهد.

وی افزود: پنج طرح بیمارستانی از این 40 طرح هدف گذاری شده شامل بهارستان تهران، بندرگز گلستان، بوکان آذربایجان غربی و دو بیمارستان در استان کرمان نیز در هفته دولت سال جاری به بهره برداری می رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از تخصیص 170 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل بیمارستان آموزشی و درمانی مراغه خبر داد و افزود: با تزریق این اعتبار عملیات احداث ساختمان این طرح تکمیل می شود.

علیزاده با بیان اینکه این بیمارستان 160 تختخوابی دارای بخش های تکمیلی است، افزود: در زمان اجرا با توجه به نیازهای شهرستان با توجه به استانداردهای روز دنیا در ساختمان و زیرساخت های درمانی این بیمارستان تغییرات اساسی داده شده است.

وی گفت: از جمله این تغییرات ارتقای قسمت اورژانس از هشت به 20 تخت، اتاق های ویژه زایمان طبیعی، تعبیه هفت اتاق جراحی و عمل، پاویون، سالن اجتماعات، کلاس های آموزشی و مجموعه فضای نقش آفرین در تقویت نسل جدید پزشکان است.

وی گفت: این طرح در دو مرحله به بهره برداری می رسد که مرحله اول آن شامل امکانات درمانی از جمله اورژانس، آزمایشگاه ها، اتاق های عمل و قسمت های بستری و مرحله دوم نیز شامل بخش الحاقیات است که نقشه ی بخش الحاقیات نیز تائید و در هفته جاری برای اجرا به پیمانکار ابلاغ می شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه مراغه نیز گفت: احداث بیمارستان آموزشی و درمانی سینای این شهرستان از ضرورت های ارتقای شاخص های سلامت در این منطقه است.

ظفر محمدی افزود: طبق اعلام دانشکده علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی مراغه ضریب اشغال تخت های بیمارستانی این شهرستان حدود 150 درصد در ازای هر تخت فعال است.

وی اظهارکرد: 170 میلیارد ریال از اعتبار مصوب برای این بیمارستان جهت تکمیل عملیات نیمه تمام، مطالبه پیمانکار و انشعابات آن هزینه می شود.

بازسازی بیمارستان آموزشی و درمانی سینای مراغه در سال 1388 شمسی آغاز شده است.

شهرستان مراغه با 250 هزار نفر جمعیت در 147 کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

منبع: ایرنا
 

نظر شما
پربیننده ها