همزمان با سالروز ولادت شمس­ الشموس:

روایت فرازهایی از وصیت­نامه 8 فرمانده شهید خراسانی

در سالروز ولادت امام مهربانی‌ها، حضرت علی­ بن ­موسی ­الرضا(ع) فرصتی دست داد تا از بین خیل عظیم فرماندهان شهید خراسان رضوی به نیت امام هشتم به فرازی از وصایای 8 فرمانده شهید خراسانی که نامشان بر گرفته از نام امام رئوف، حضرت رضا(ع) است اشاره‌ای داشته باشیم.
کد خبر: ۹۶۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹ - 15August 2016

روایت فرازهایی از وصیت­نامه 8 فرمانده شهید خراسانی

به گزارش دفاع پرس از خراسان رضوی، در سالروز ولادت امام مهربانی­ها، حضرت علی ­بن­ موسی ­الرضا(ع) فرصتی دست داد تا از بین خیل عظیم فرماندهان شهید خراسان رضوی به نیت امام هشتم به فرازی از وصایای 8 فرمانده شهید خراسانی که نامشان بر گرفته از نام امام رئوف، حضرت رضا(ع) است اشارهای داشته باشیم، باشد که در فرصت­های آتی به آخرین سفارشات دیگر فرماندهان شهید بپردازیم. 

پرورش یافتن فرزندی شهادت طلب مایه افتخار مادر است

 «اکنون که به خواست خداوند تبارک و تعالی توفیق آن را پیدا کردم تا در میدان امتحان الهی راه یابم، از خداوند میخواهم که در این راه پر برکت توفیق شهادت نصیب من بگرداند. ان شاءالله.

مادرم، آیا از این که از وجود پرثمر عمرت شهید پرورش یافته و در مکتب الهی جای گرفته است، افتخار نمیکنی؟ اگر برایت مثبت است که درود خدا و رسول او بر تو باد که چه خوب اسلام را شناخته­ای و از امتحان الهی سربلند و فاتح بیرون آمده­ای.

مادر و پدر عزیز: اگر خبر شهادت مرا برای شما آوردند، هیچ ناراحت نباشید و خرسند باشید. لباس سیاه بر تن نکنید. خرج بیهوده و برای من گریه نکنید و عزا نگیرید. چون من کسی نبودهام. این عزا و گریه فقط مخصوص ائمه معصومین(ع) است. برای آن حسینی گریه کنید که در روز دهم محرم با 72 تن از یارانش در آن سرزمین گرم و سوزان با لبی تشنه او را شهید کردند.

برادرم، سلاح مرا به دست گیر و نگذار که مزدوران به خاک اسلامیمان تجاوز کنند و به مردم محروم کمک کن. دوستان، اقوام و مردم، امام را تنها نگذارید و برای امام دعا کنید. برادران جبهه را یاری کنید. در جهادسازندگی به خصوص در سازندگی کردستان شرکت کنید.»                         

رضا ابوطالبزاده سرابی- فرمانده گردان ذوالفقار تیپ ویژه شهدا

متولد26 خردادماه1341مشهد مقدس

شهادت 4 تیرماه1362 کردستان

جاری شدن خون شهید سبب تغییر حکومت و اتصال به حکومت عدل الهی آخرالزمان می­شود

«من سپاسگزارم از این که جانم را نثار اسلام و مکتب محمد(ص) و علی(ع) می­کنم و مفتخرم از این که ایدئولوژی من اسلام است، اسلامی که میفهماند چگونه بیندیشم و چگونه راهم را انتخاب کنم. آن جا که خونم را نثار این مکتب می­کنم و با جاری شدن این خون­هایمان است که حکومتمان تغییر کرده و به حکومت عدل الهی آخرالزمان متصل میشود.»

غلامرضا با خدا- جانشین گردان لشکر 5 نصر

متولد17 خردادماه1333 نیشابور

شهادت 12 اسفندماه1362 هوالهویزه

جبهه مانعی به نام مرگ را از بین میبرد

«زمانی به این نیت به جبهـه رفـتم کـه کـشورم را از چنگـال بعثیان کافر آزاد سازم. زمانی به این نیت به جبهه رفتم تا انتقام خون برادران و دوستان و همرزمانم را بگیرم. زمانی به این نیت که جبهه به وجود من نیاز دارد، اما حال احساس میکنم، این من هستم که به جبهه نیازمندم؛ چراکه این جبهه است که در آنهمه چیز پیـدا میشود. معنویـت، انـسانسازی، خداشناسی، خودشناسی، امتحان دادن، چگونه زیستن و چگونه مردن. آری این جبهـه اسـت که انسان را از مادیات و زرقوبرق دنیوی دور میکند و مانعی به نام مرگ را از بین میبرد. امیدوارم خداوند بزرگ این بندهٔ حقیر و نالایق و گناهکار را مورد لطف خویش قرار دهد، زیرا که او رحمـان است و رحیم.

از خانوادهام بینهایت عذرخواهی میکنم، زیرا که نه فرزند خوبی برای مادرم بودم و نه برادر خوبی برای برادران و خواهران. از همسرم تشکر میکنم کـه در زنـدگی مـرا بـسیار کمک میکرد. از همه میخواهم که مرا حلال کنند. مـن از همـه تقاضـا دارم کـه بـرای مـن اشـک نریزند.»

موسی­ الرضا بیانی- مسئول عقیدتی سیاسی تیپ ویژه شهدا

متولد20 فروردین1339 مشهد

شهادت 21 دی ­ماه1365 شلمچه

دوست دارم همچون شهیدان گمنام...

 «معبودا، سرورا، به علت تعهدی که دارم به تو متوسّل می­شوم و به حرمت قرآن، به تو تکیه می­زنم و به محمد مصطفی(ص) از تو شفاعت می­طلبم و آرزو دارم اگر شهید شدم، همانند شهیدان گمنام، جنازه­ام در بیابان­ها بماند و در میدان جنگ به خاک سپرده شود.

پروردگـارا! امیدوار بودم که با رهـبر و رزمـندگان در کـربلا، نمـاز بخوانم...

خداوندا! دردمندم، روحم از مسـرّت و ­اندوه میسوزد و قلـبم میخروشد، احسـاسم شعله می­کشد و بندبند وجودم ضـجّه می­زند؛ زیرا از سکـون مانـدن، خسـته شـده­ام. دل­شکسـته و چشـم ­انتـظارم.

خداوندا! میخواهم غریب شهـید شوم و از تو می­خـواهم که شهـید بی­کفن باشم و میخواهم که در این بیابان بمانم تا به­ کربلا نزدیک­تر باشم...

کاش، خداوند وجودم را بسوزاند و خاکستر کند و با خاکستر آن زمین ­را فرش نمایم تا پاکان قدم برآن نهند؛ زیرا بدنم را میخواهم فدای مقرّبان درگاه الهی نمایم.»

غلامرضا پروانه-فرمانده گردان رعد تیپ 21امام رضا (ع)

متولد20 فروردین ­ماه1338 سبزوار

شهادت 9 اسفند1362 جزیره مجنون

در شهادتم صبری زینب­ گونه داشته باشید

«با درود فراوان به رهبر عظیم الشان اسلام و مسلمین، سلام بر حسین بنیانگذار تشیع سرخ که در دامان شهید پرورش پروراند شهیدانی که تثبیت کننده هدف مقدس اویند و درود بر شهیدان گلگون کفن این مرز و بوم، شهیدانی که با نثار خونشان درخت اسلام، آزادی و حریت را بارور ساختند و سلام بر امت همیشه در صحنه که پیرو ولایت فقیه بوده و هستند.

به امید اینکه ما رهروان راه شهیدان بتوانیم اهداف مقدسشان را نه تنها به مرحله تئوریک بلکه به مرحله عمل گذاریم.

پدر و مادر و خواهرانم در فراق من ناراحت مباشید شما از زینب کبری(س) و از امام خمینی بت شکن درس بگیرید که وقتی امام خبر شهادت فرزند عزیز خود را شنیدن حتی یک قطره اشک هم نریختند.

از خدای بزرگ می­خواهم به شما صبر عنایت فرماید ان ­شاءالله. اگر این سعادت نصیب من شد از شما میخواهم مرا در زادگاهم به خاک بسپارید.

و اما برادرم می­دانم  شما تا اندازه­ای به شهید شدن در راه خدا آگاهید امیدوارم ان­شاالله در فراق بنده ناراحت نباشید و راه شهیدان را ادامه بدهید.

از تمام کسانی که مرا میشناسند اعم از دوستان و اقوام میخواهم چنانچه از من بدی دیده­اند مرا ببخشند و از همه طلب بخشش می­کنم و التماس دعا دارم، همه شما را به خدا می­سپارم.»

علیرضا حسن­ نیا- تخریب لشکر 5 نصر

متولد 28 دی ­ماه1341 کاشمر

شهادت 4 اسفندماه 1362 جزیره مجنون

حضور در جبهه برای هدفی مقدس

«ما جوانان این امت با الهام از پیام­های پیامبر گونه اماممان جان بر کف نهاده، برای هدفی مقدس و فقط برای رضای خدا به جبهه آمدیم. آمدیم تا این گفته خداوند در مورد ما تحقق پذیرد که مرا یاری کنید تا شما را نیز یاری کنم. به جبهه آمدیم تا تزکیهی نفس کنیم و شاید لیاقت داشته باشیم که شهادت( این بالاترین سعادت ) نصیبمان گردد و خداوند حق تعالی ما را در جوار رحمت خویش بپذیرد.

اگر این بالاترین سعادت نصیبم شد، از پدر و مادر و دیگران می­خواهم که برای شهادت من نگریید، بلکه شیرینی پخش کنید و شادی کنید، در این صورت روح من شاد خواهد شد.

به همه شما برادران و خواهران وصیت میکنم که نماز، روزه و دعاها را هرگز ترک نکنید. دعا کنید که خداوند تا انقلاب مهدی(عج) این امام عزیز را برایمان نگه دارد و هر چه زودتر فرج آقا امام زمان (عج) را نزدیک و انقلاب اسلامی را برایمان حفظ نماید.»

محمدرضا پیله ­وران - مسئول واحد اطلاعات عملیات لشکر 5 نصر

متولد 1 شهریورماه 1346 گناباد

شهادت 24 دی ­ماه 1365 شلمچه

به خواهر و برادر خود گمان بد نبرید

«بارالها، به سویت می­شتابم، مانند عاشقی که به دیدار معشوق خود می­شتابد. امیدوارم که بنده­ی خود را بپذیری و از گناهانم در گذری. معبودا، خودت فرمودی: اگر کسی به سویم آید، او را پذیرایم.

خداوندا، من به ندای امام عزیز و بت شکن لبیک گفته و به سوی تو می­آیم و از تو می­خواهم که به بزرگی و لطف خودت و به تمام مقربین درگاهت قسم که این امام عزیز، این فرزند زهرا(س) و نایب بر حق امام زمان(عج) را تا ظهور حضرتش موفق، موید و منصور بداری.

خوانندهی محترم، تقاضامندم، اگر به اسلام علاقه دارید، غیبت نکنید. دروغ نگویید. به خواهر و برادر خود گمان بد نبرید. به آخرت فکر کنید. به نماز بسیار اهمیت دهید...»

غلامرضا جنگی-مسئول تدارکات لشکر 5 نصر

متولد اول بهمن ­ماه1326 مشهد

شهادت 12 مرداماه 1366 سقز

حفظ خط اصلی و جذب رضایت حق وظیفه ما است

اگر اختلاف بین مسئولان کاشمر پیش می­آید اگر کسی تنها می­شود و اگر آبرویی ریخته میشود این ما هستیم که باید خط اصلی خودمان را فراموش نکنیم و فقط رضای خدا بر ایمان مطرح باشد بگذار هر کس ناراحت می­شود، بشود ولی خدا راضی باشد( تحمل مصائب و مشکلات سخت است ولی در راه خدا از عسل هم شیرینتر است. )

آری برای کسی که در آتش درد و غم می­سوزد، سوختن حیات اوست البته میبخشید از اینکه من اینها را گفتم چون خودتان معلم و پرورش دهنده ما بودید و خود بهتر می­دانید، شاید یکی از علل آمدن من به جبهه همین بود که نخواستم خودم را فدای خودخواهی و خودبینیهای بعضی بکنم و با آمدن به جبهه از لجنزاری که بعضی سودجویان و فرصتطلبان در شهر درست کرده بودند و زندگی را خوب خوردن و خوب زندگی کردن میدیدند، بیرون آمدم و در محیطی الهی و خدایی قرار گرفتم که دیگر کسی برای مقام و منصب کار نمی­کند و معیار برتری  همان (اِنَّ اَکرمکم عندالله اَتقی کم) هست و چیزی که در اینجا معنی ندارد و مسئله من و تو است که همه ما هستیم و ید واحده، خدا جبهه را نصیب  همه کند و همه کس توفیق آمدن به جبهه را پیدا کنند البته هر کس بخواهد این توفیق شامل حال او شود اراده میخواهد و بس، ولی اگر بخواهیم نیائیم خداوند برای این زبان راه توجیه را هم باز گذاشته است و می­توانیم برای خودمان کلاه شرعی درست کنیم و به هزار بهانه در شهر بمانیم.

علیرضا عاصمی- فرمانده تخریب قرارگاه خاتم­الانبیاء(ص)

متولد 8 آذرماه 1341 کاشمر

شهادت 13 دی ­ماه 1365 کرمانشاه

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار