درباره شیخیه، بابیه و بهاییت؛

«کژراهه بی پایان» منتشر شد

کتاب «کژراهه بی پایان؛ تأملی در فرقه‌های انحرافی و مدعیان دروغین» نوشته حجت‌الاسلام روح الله شاکری زواردهی از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.
کد خبر: ۹۶۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹ - 15August 2016

«کژراهه بی پایان» منتشر شد

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، در کتاب «کژراهه بی پایان؛ تأملی در فرقههای انحرافی و مدعیان دروغین» نویسنده به این نکته توجه داشته است که یگانه عامل عزت و سربلندی مسلمانان، وحدت و انسجام آنان در پرتو تعالیم نورانی و جاودانی دین مبین اسلام است، و استعمارگران در طول تاریخ همواره در تلاشند که این وحدت را به تفرقه و جدایی تبدیل کنند و با فرقه سازی، مذاهب و مسلمین را به جان یکدیگر بیندازند. از آنجا که ماهیت ضداستعماری اسلام مانع طمعورزی ایشان میشود، برای رخنه در این سد نیرومند، افکار پوشالی خود را بیشتر در حوزه کشورهای اسلامی و بهواسطه حکومتها و عوامل دست نشانده متمرکز کرده و فرقههای ضالهای چون بهائیت را بهوجود آوردهاند.

نویسنده در 10 فصل سعی کرده است از یکسو به ریشههای پیدایش بهائیت، یعنی شیخیگری و بابیگری بپردازد و از سوی دیگر از نقش کشورهای استعماری مثل روسیه، انگلیس، آمریکا و در نهایت صهیونیزم در این زمینه سخن به میان آورد. در بخش پایانی نیز مدعیان دروغینی که در حقیقت بسترسازان فرقههای انحرافی هستند، را مورد بررسی قرار گرفته است.

«علل پیدایش فرقههای انحرافی»، «اولین فرقههای انحرافی»، «شیخیه»، «بابیه»، «بهاییت»، «نقش استعمارگران در پیدایش و تکوین بهاییت»، «بررسی تاریخی بهاییت در دهههای اخیر»، «عوامل زمینه ساز در ادعای دروغین»، «فرقههای انحرافی چگونه عمل میکنند؟» و «معرفی مدعیان دروغین» عناوین فصول ده گانه این کتاب هستند.

چاپ اول «کژراهه بی پایان» در 272 صفحه، قطع رقعی، تیراژ 1000 نسخه و قیمت 10هزار تومان از سوی دفتر نشر معارف منتشر شده است. دفتر نشر معارف پیش از این کتاب جلد 35 پرسشها و پاسخهای دانشجویی با عنوان «جریان شناسی بهاییت» را منتشر کرده است که با استقبال مخاطبان به چاپ پنجم رسیده است.

***

برای تهیه کتابهای «کژراهه بی پایان» و «جریان شناسی بهاییت» و دیگر آثار دفتر نشر معارف میتوان از طریق سایت پاتوق کتاب: ketabroom.ir یا دفتر مرکزی نشر معارف قم (02537740004) یا از طریق فروشگاههای پاتوق کتاب اقدام کرد.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار