آزادگان سرافراز میهن

خاطرات آزادگان و زندگی سلحشورانه آنان در ایام اسارت، برگ زرینی از تاریخ افتخارآمیز ایران زمین است و ملت ما می‌تواند با حماسه مقاومت آنها به جهانیان فخر بفروشد.
کد خبر: ۹۶۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳ - 15August 2016

آزادگان سرافراز میهن

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، سیدمسعود علوی در یادداشتی نوشت: فردا سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی است. 26 سال پیش ملت ایران آغوش خود را باز کردند و بی صبرانه منتظر ورود کسانی بودند که مقاومت و مبارزه در خاک دشمن را از سوی یک ملت بزرگ، نمایندگی می کردند.

شکنجه های دژخیمان صدامی از یک سو، زندان در زندان منافقین از سوی دیگر، تحمل سلول های انفرادی نمور و اسارتگاههایی که از کمترین امکانات زیست محیطی برخوردار بودند. سید و سالار آزادگان مرحوم حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، رهبری این مقاومت را در اسارتگاههای دشمن به عهده گرفت و کارنامهای از جوانمردی و رشادت و قهرمانی فرزندان ملت ایران را در تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی ثبت کرد.

خاطرات آزادگان و زندگی سلحشورانه آنان در ایام اسارت، برگ زرینی از تاریخ افتخارآمیز ایران زمین است و ملت ما می تواند با حماسه مقاومت آنها به جهانیان فخر بفروشد.

ادعیه الهی به ویژه زیارت عاشورا، دعای کمیل و دعای ندبه، نیروبخش آنها در آن ایام جانکاه بود. اینان نماینده نسلی بودند که تن به تحقیر ایران و ایرانیان ندادند و با اتکال به خداوند متعال، از نوامیس و ارزش ها و مرزهای ملی و اسلامی دفاع کردند.

جنگ اول جهانی 4 سال طول کشید و جنگ دوم جهانی 6 سال. در این دو جنگ، میلیون ها انسان کشته شدند، شهرها ویران و مردم، آواره گشتند و موضوع جنگ، مسئله تقسیم جهان بین قدرت های جهانی بود. اما جنگ تحمیلی 8 سال طول کشید و قرار بود اگر 20 سال هم طول بکشد، ملت پای هزینه های آن بایستد.

در این جنگ، همه کفر در برابر همه ایمان ظاهر شد و ملت ما نمایندگی دفاع از ایمان به خدا و قیامت را در این جنگ، پذیرا شد. خدا با ما بود، کار به صلح کشید. فتوحات ملت در این ایام صلح به مراتب بیشتر از ایام جنگ بود. صدام در ایام صلح به درک واصل شد، حزب بعث سقوط کرد و حکومت در بغداد به دست اهلش سپرده شد. همه کسانی که به ملت ما ظلم کردند، دست انتقام الهی، آنان را رها نکرد و در ایام پس از جنگ به نوعی مجازات شدند.

ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی را باید ورود خزائن عظیم ایثار، مقاومت، شجاعت، وطن دوستی، جانبازی و... برای سرمایه گذاری عزت و عظمت ایران زمین، برشمرد. آزادگان به میهن بازگشتند و در جای جای وطن ما، در آغوش خانواده های خود، محلات و خیابان های شهر خود را معطر به عطر وفاداری به ولایت و جانبازی برای اسلام و قرآن کردند.

عصاره پیام سرور آزادگان، مرحوم حاج آقا ابوترابی در ایام ورود به میهن اسلامی، دو کلمه بود؛ «پاک باش و خدمتگزار.» او نهضتی در کشور پدید آورد که مبتنی بر این دو شعار کلیدی بود؛ «پاک دستی و پاک بینی» که حکایت از روح پاک دارد.

روح هایی که در بیدادگاه ها و تحت شکنجه های زندان های بعث با مقاومت جانانه صیقل داده شده بودند. آزادگان، خود را برای خدمتگزاری به ملت پس از بازگشت آماده کرده بودند و امروز هر جا نسیمی از آزادی و آزادگی و صبوری در خدمت به مردم می آید، حاصل عزم آزادگان است.

ای کاش دولت، وجود این عزیزان را در بدنه اجرایی کشور غنیمت بداند و در پالایش سیستم اجرایی و نجومی بگیران، از آزادگان و فرزندان صالح آنها مدد بخواهد.

به این آزادگان بادا تحیّت
که آزادند از بند منیّت
به راه عشق یار از خود گذشتند
شدند آنها قرین قابلیّت

منبع: روزنامه رسالت

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار