پادشاه اردن:

اجازه نمی‌دهیم مسجدالاقصی تقسیم شود

عبدالله دوم، پادشاه اردن در مصاحبه با روزنامه "الدستور" گفت: اردن به مسوولیت دینی و تاریخی خود در قبال مسجدالاقصی پایبند است و به دفاع از آن و مقابله با هر اقدامی علیه مقدسات آن ادامه خواهد و در برابر تجاوزها و تلاش‌ها برای تقسیم زمانی و مکاین ایستادگی می‌کند.
کد خبر: ۹۶۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰ - 15August 2016

اجازه نمی‌دهیم مسجدالاقصی تقسیم شود

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، پادشاه اردن با تاکید بر اینکه امان هرگز اجازه تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی را نمیدهد اعلام کرد که اجازه نمیدهد برای حل بحران آوارگان سوریه راهکاری به ضرر اردن ارائه شود.

عبدالله دوم تاکید کرد: مسجدالاقصی قابل شراکت و یا تقسیم نیست و تلاشهای اردن در سطح بینالمللی در راستای اثبات این رویکرد است.

پادشاه اردن اظهار داشت: اردن پشتیبان واقعی مردم فلسطین بوده و مساله فلسطین مساله اول و از اولویتهای اصلی کشور است.

وی گفت: عدم دستیابی به راهحلی عادلانه و جامع برای مساله فلسطین و اینکه اجازه دهیم درگیریهای دو طرف فلسطینی و اسرائیلی هر روز بیشتر از قبل راهحل تشکیل دو کشور را به نابودی بکشد، به رشد خشونت و افراطگرایی در این سرزمین میانجامد.

ملک عبدالله درباره اقدامات یهودیان افراطی در نقض حقوق فلسطینیها در قدس تاکید کرد: ما از تمام امکاناتمان برای دفاع از مسجدالاقصی استفاده خواهیم کرد. ما بارها در سازمان ملل و یونسکو تاکید کردهایم که مسجدالاقصی قال شراکت و تقسیم نیست و ما از تمامی امکانات سیاسی و قانونی برای مقابله با اینگونه اقدامات و حمایت از مقدسات استفاده خواهیم کرد. ما همواره با اینگونه تجاوزها و اقدامات اسرائیل و گروههای افراطی و تلاشهایشان برای تغییر ماهیت فرهنگی و تاریخی قدس و آسیب رساندن به مقدسات اسلامی و مسیحی آن مقابله خواهیم کرد.

پادشاه اردن در بخش دیگری از مصاحبه خود درباره بحران آوارگان سوری اظهار داشت: تحمل امان در برابر بحران آوارگان سوری به نهایت خود رسیده و اردن به نیابت از کل جهان این فشار را متحمل شده است. ما به همکاریهای خود با جامعه جهانی جهت دستیابی به راهحلهایی مناسب که به ضرر اردن نیست، ادامه خواهیم داد.

وی درباره عملیاتهای تروریستی جهان نیز با اشاره به اینکه عملیاتهای مذکور هر روز در کل جهان گروهی از انسانهای بیگناه را قربانی خود میکند، گفت: میبینیم که اقدامات تروریستی با اصول دین اسلام در تعارض است و این گروهها هر فعل حرامی را مباح کردهاند و کارشان به جایی رسیده که مسجد النبی را در ماه مبارک رمضان هدف قرار میدهند اما اسلام از تمامی این جرایم بری است.

عبدالله دوم افزود: تهدیدات امنیتی دیگر موضوع جدیدی نیست. گروههای تروریستی مدتهاست اردن را هدف قرار دادهاند اما نیروهای مسلح ما و دستگاه امنیتیمان به فضل هوشیاری و بیداری مردم آنها را خنثی کرده اند و این اقدامات تروریستی هرگز ما را از ادامه جنگ علیه تروریسم و خوارج دوران معاصر باز نخواهد داشت.

عبدالله دوم با اشاره به عدم وجود کانونهای تروریستی داعش در نزدیکی مرزهای اردن از مقابله با آنها خبر داد و گفت که اردن خدماتی را به پناهجویان سوری ارائه کرده که بسیاری از کشورهای بزرگ در اجرای آن ناتوان هستند.

وی در بخش دیگری از مصاحبه خود درباره انتخابات در این کشور از مردم اردن برای آغاز عملیات اصلاح و اعمال تغییرات در کشور از طریق صندوقهای رایگیری دعوت کرد.

عبدالله دوم گفت: آنچه انتخابات پارلمانی سال جاری را متمایز کرده آن است که ما شاهد بیشترین تعداد افراد دارای حق رای در تاریخ کشور هستیم و این گروه امروز به بیش از چهار میلیون رای دهنده رسیده است.

وی تاکید کرد: اصلاحات واقعی از خود مردم و زمانی که تصمیم به شرکت در انتخابات و انتخاب کاندیدای شایسته میگیرند آغاز میشود و در حقیقت تغییرات تنها از طریق صندوقهای رایگیری محقق خواهد شد و هرکه به دنبال اصلاحات است باید در این مسیر گام بردارد و البته طبیعی است که در این راه با چالشهایی مواجه شد.

منبع:ایسنا
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار