روسیه 24 مدعی شد؛

استقرار بمب افکن های راهبردی TU22M3 روسی در پایگاه شهید نوژه همدان+فیلم و تصاویر

صبح امروز برخی رسانه‌های روسی مدعی استقرار جنگنده راهبری TU22M3 در پایگاه شهید نوژه همدان برای انجام عملیات علیه مواضع تکفیری ها در سوریه شدند.
کد خبر: ۹۶۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱ - 16August 2016

استقرار بمب افکن های راهبردی TU22M3 روسی در پایگاه شهید نوژه همدان+فیلم و تصاویر

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، صبح امروز برخی از رسانه های روسی از جمله روسیه 24 مدعی شدند بمب افکنهای راهبردی توپولوف از نوع TU22M3 به پایگاه همدان منتقل شدهاند تا در عملیات های ضد تروریستی در سوریه و علیه داعش به کار گرفته شوند. یکی از دلایلی که برای این جابجایی ذکر شده است کاهش 60 درصدی زمان عملیات در صورت پرواز از پایگاه همدان است.

نزدیک ترین پایگاههای هوایی به سوریه برای روس ها پایگاهی در اوسِتیای شمالی در جنوب روسیه و دیگری پایگاه الحمیمیم سوریه است که پیش تر جنگنده های سوخو25 در آن استقرار یافته بودند، ولی با توجه به ابعاد و ویژگی های بمب افکن TU22M3 این پایگاه ها مناسب انجام عملیات نیستند.

پیش از این هواپیماهای روسی باید فاصله ای معادل 2.150 کیلومتر را برای رسیدن به اهداف خود در پالمیرا طی می کردند، اما اکنون از طریق پایگاه هوایی همدان ایران، این فاصله به 900 کیلومتر کاهش می یابد. اما تا کنون مشخص نشده است چه تعداد از این بمب افکن ها به ایران منتقل شده است.

بمب افکن TU22M3 که در نامگذاری ناتو با نام "Backfire" شناخته می شوند با پشتیبانی جنگنده بمب افکن های نیمه سنگین و بسیار پیشرفته سوخو34 اسکادرانی راهبردی را برای نیروی هوایی روسیه تشکیل میدهند.

همچنین این رسانه ها به نقل از برخی منابع نظامی روس مدعی شدند که روسیه از ایران و عراق خواسته است تا حریم هوایی خود را برای شلیک موشک های کروز روسی به اهدافی در داخل خاک روسیه در اختیار آنها قرار دهند.

انتهای پیام/ 241

{$sepehr_old_video_96255}
نظر شما
پربیننده ها