معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی لرستان مطرح کرد؛

حفظ بقا خانواده از مهمترین وظیفه مراکز مشاوره

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی لرستان مهم‌ترین و اساسی‌ترین وظیفه مراکز مشاوره را حفظ بقا، تقویت و بهسازی نهاد خانواده دانست و گفت: با استواری و استحکام این نهاد، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تحقق می‌یابد.
کد خبر: ۹۶۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱ - 16August 2016

حفظ بقا خانواده از مهمترین وظیفه مراکز مشاوره

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از لرستان، رضا شیراوژن، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی لرستان در جلسهای که با حضور مشاوران مرکز مشاوره و دوایر مددکاری استان در معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی لرستان برگزار شد، گفت: پیچیدگی روزافزون و نیازهای زندگی اجتماعی، ضرورت حضور پلیس در بین مردم را بیش از هر زمان دیگری نمایان میسازد و هر قدر جامعه گستردهتر و روابط افراد پیچیدهتر باشد نیاز به ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره بیشتر احساس میشود.

وی توجه به مشاوره و راهنمایی در راستای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی را بسیار مهم و تاثیرگذار دانست و افزود: هرگونه اقدام در این حیطه و گسترش آن، به افزایش امنیت و آگاهسازی افراد جامعه کمک میکند.

شیراوژن اضافه کرد: مشاوران و مددکاران اجتماعی با شناختی که از آسیبها و معضلات اجتماعی دارند، میتوانند با بررسی محتوایی، راهکارهای عملی، علمی و هدفمندی را جهت حل این معضلات ارائه و با ایجاد مصالحه از فروپاشی کانون گرم خانواده و استحکام و تقویت پایه اولین نهاد اجتماعی بیفزایند.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی لرستان ادامه داد: از آنجاییکه مشاوره و راهنمایی یک راهبرد نیرومند در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی است، تصریح کرد: پیشگیری از انحرافات، آسیبها، ناهنجاریهای خانوادگی و اجتماعی به تامین و توسعه امنیت اجتماعی و گسترش آن در جامعه کمک میکند.

وی مهمترین و اساسیترین وظیفه مراکز مشاوره را حفظ بقاء، تقویت و بهسازی نهاد خانواده دانست و گفت: با استواری و استحکام این نهاد، پیشگیری اجتماعی تحقق مییابد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی لرستان، بهترین راه ایجاد تعامل مثبت و پایدار با مراجعان را، جلب اعتماد و برقراری یک رابطه منطقی بر اساس همدلی و همنوایی با آنان قلمداد کرد.

وی با اشاره به اقدامات تخصصی مرکز مشاوره آرامش و دوایر مددکاری اجتماعی، افزود: عملکرد مراکز مشاوره پلیس، نقش مؤثری در کاهش پروندههای قضائی و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار